אימהות לעתיד בדרך כלל מקפידות יותר על מה שהן אוכלות במהלך תקופת ההיריון. באופן כללי, לתזונה מזינה יש חשיבות מכרעת בשלב זה של החיים, מאחר והתינוק צריך לקבל את כל אבות המזון. לפיכך, על האם להתמקד בתזונה נכונה כדי לעודד התפתחות בריאה של התינוק. 

בנוסף, חשוב להקפיד במיוחד בתקופת הקיץ על התזונה, מאחר ולדעת מומחים רבים, בעונה זו אנו נוטים לאכול פחות וגדלים הסיכויים להתייבשות,  מה שעלול להשפיע על בריאות התינוק. 

מאכלים שחשוב לאכול בהריון 

1. ירקות

ירקות כמו תרד, כרוב וברוקולי עשירים בחומרים מזינים חשובים כמו חומצה פולית, ברזל וסידן. חומצה פולית חיונית לעובר המתפתח, במיוחד בשלבים המוקדמים של ההיריון, ויכולה לסייע בהפחתת הסיכון למומים מולדים. ברזל חשוב גם לייצור תאי דם אדומים ומסייע במניעת אנמיה במהלך ההיריון, בעוד שסידן חשוב להתפתחות עצם העובר.

2. פירות

פירות כגון תפוזים, פירות יער, בננות, תפוחים ואגסים מספקים ויטמינים ומינרלים חשובים, כולל ויטמין C, אשלגן וסיבים. ויטמין C מסייע בספיגת ברזל ותומך במערכת חיסונית בריאה, בעוד שאשלגן חשוב לשמירה על לחץ דם תקין ומאזן נוזלים בגוף.

בננות (צילום: אינג אימג')
בננות (צילום: אינג אימג')

3.חלבון רזה

מקורות של חלבון רזים ניתן למצוא בין היתר בעוף, דגים, הודו וטופו והם מספקים חומרים מזינים חשובים כמו ברזל, אבץ וויטמין B12. ברזל חיוני לצמיחת העובר ולהתפתחותו, בעוד שאבץ ממלא תפקיד חשוב בתפקוד החיסון של העובר וצמיחת התאים. ויטמין B12 חשוב להתפתחות מוח העובר ומערכת העצבים. 

4. דגנים מלאים

דגנים מלאים, כגון אורז חום, קינואה ולחם מחיטה מלאה, מספקים פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים. פחמימות מורכבות הן מקור טוב לאנרגיה ויכולות לסייע בוויסות רמות הסוכר בדם, בעוד שסיבים עוזרים למנוע עצירות ולקדם עיכול בריא.

5. אגוזים וזרעים

אגוזים וזרעים, כמו שקדים, אגוזי מלך, זרעי צ'יה וזרעי פשתן, מספקים שומנים בריאים, חלבון וחומרי תזונה חשובים כמו ויטמין E ומגנזיום. שומנים בריאים יכולים לעזור לתמוך בהתפתחות המוח של העובר, בעוד ויטמין E חשוב לצמיחת והתפתחות תאי העובר. מגנזיום יכול לסייע בוויסות לחץ הדם ולתמוך בתפקוד בריא של שרירים ועצבים.

איך לצלוח את הקיץ?

בנוסף, מומחים רבים ממליצים על מספר טיפים להריון בטוח בקיץ: 

• לבשו בגדי כותנה נוחים ורפויים.
• שתו הרבה מים כדי לשמור על לחות.
• פעילות גופנית בהשגחת מאמן. 
• הימנעו מחשיפה לאור שמש ישיר.
• התמקדו באכילה בריאה בלבד.
• טפלו ברגליים ושימו לב לכל נפיחות.
• שינה טובה עשויה למנוע לחץ.
•הימנעו מלצאת מהבית בשעות החמות של היום.

לאורך כל ההיריון, אם מבחינים בשינוי חריג כלשהו או שהאישה ההרה סובלת מבעיה כלשהי, עליה לפנות מיד לרופא המטפל.