תפוחים הם מהפירות הנפוצים והאהובים ביותר על רבים מאיתנו, וכוללים רכיבים תזונתיים שמסייעים בשמירה על בריאותנו, וכן סיבים בכמות גבוהה יותר ממה שיש לפירות אחרים. תפוחים מכילים גם ויטמינים חשובים כמו ויטמין C ו-K, אשלגן, בטא-קרוטן וחומצה פולית. בנוסף נמצא אילו יתרונות מפתיעים יש לתפוחים על גופנו.

מידע תזונתי על תפוחים (הנתונים מתייחסים לתפוח בודד):
• קלוריות: 126
• שומן: 0.6 גרם
• פחמימות: 33.4 גרם
• סיבים: 5.8 גרם
• סוכר: 25.1 גרם

מסייעים לשמור על המשקל
על פי דוח שפורסם ב-American Journal of Clinical Nutrition, אכילת תפוחים הוכחה כמסייעת בהפחתת התיאבון. בכך, הדבר יכול לעזור לשלוט במשקל מכיוון שתחושת שובע תוביל לצריכה נמוכה יותר של קלוריות.

מפחיתים את הסיכון לסוכרת
על פי תוצאות אותו מחקר, אכילת תפוחים הצליחה לסייע בהפחתת הסיכון לפתח סוכרת ב-18%.

מסייעים במניעת מחלות לב ועוזרים למוח
הפוליפנולים שנמצאים בתפוחים יכולים לסייע בהגנה מפני מחלות לב. כמו כן, קוורצטין, כימיקל שנמצא בתפוחים, נמצא מסייע לבריאות המוח.

מכילים נוגדי חמצון
קוורצטין, סוג ספציפי של פוליפנול בתפוחים, יכול לעזור במספר תחומים הקשורים לבריאות הכללית מאחר ומכיל נוגדי חמצון, משמע יכול לעזור לגוף להדוף נזקים מצטברים ככל שמתבגרים. זה יכול לעזור עם בעיות דלקתיות באופן כללי, אבל בעיקר יכול לסייע להילחם באלצהיימר.

מורידים כולסטרול רע בדם
לפי מחקר משנת 2019 שפורסם ב-American Journal of Clinical Nutrition, אנשים עם כולסטרול גבוה שצרכו שני תפוחים ביום הורידו את הכולסטרול ה"רע" שלהם, והגדילו את התרחבות כלי הדם, מה שעשוי להפחית את הסיכון למחלות לב.

מסייעים בהורדת לחץ דם
מחקר אמריקאי שפורסם בשנת 2020 מצא שמזונות עשירים בפלבנולים, כמו תפוחים, יכולים לסייע בהורדת לחץ הדם.

משפרים את חיידקי המעיים
אכילת תפוחים על בסיס קבוע יכולה לעזור להגביר את חיידקי המעיים המועילים. על פי מחקר משנת 2017 שפורסם בכתב העת Nutrients, צריכת סוגים שונים של תפוחים הגדילה את מספר האקטינומיציטים המועילים במעיים של הנבדקים. 

מגנים על בריאות השיניים
למרות שלעיתים חתיכות התפוחים נתפסות לנו בשיניים, מחקר אמריקאי נוסף משנת 2018 שפורסם בכתב העת PLoS One, מצא כי אכילת תפוחים מפחיתה את הרגישות של חיידקים בפה שלנו, ועלולה לשמור על לובן אמייל השן עם פחות סיכוי להידרדרות עם הזמן.