סערת חוק החמץ: פרופ' גל איפרגן, מנהל המחלקה הניורולוגית ויו"ר החטיבה לרפואת המוח בבית החולים סורוקה, נכנס הבוקר (ראשון) למרכז הרפואי עם חמץ בידיו. בפוסט שפרסם בפייסבוק הסביר: "מעולם לא אכלתי חמץ בפסח. השנה, לראשונה בחיי קניתי חמץ בפסח והכנסתי אותו בפומבי לבית החולים. אף אחד לא עצר אותי. כי המדינה שפויה. רק הממשלה הזויה. אזרח חופשי, עם חופשי. חייבים לעצור את הטרוף".

מאות גולשים מיהרו להגיב לפוסט השנוי במחלוקת. אחד מהם תקף: "באיזו מחלקה אתה עובד? שנדע שאכפת לך רק מחולים כמוך כי אתה יודע שיש דתיים שלא יגיעו לקבל טיפול מחשש להיות ליד חמץ. עדיף שתצעק דמוקרטיה בהפגנות ולא תטפל באנשים שאתה שונא".

לעומת זאת, מגיב אחר חיזק את פרופ' איפרגן, וכתב: "גם אני שומר כשרות בפסח ובכלל, והחוק הזה הרתיח אותי. כל הכבוד!".

בתוך כך, הבוקר הגיש משרד הבריאות את עמדתו לבג"ץ באשר לעתירת עמותת 'ישראל חופשית' נגד 'חוק החמץ', אשר קובע כי ברשות מנהל בית חולים לאסור או להגביל הכנסת חמץ למבנה בית החולים, לשם שמירה על כשרות הפסח. בעמדתו, מבקש משרד הבריאות לדחות את העתירה שהוגשה.

בעמדת המשרד נכתב כי "באשר ליידוע באי בית החולים בדבר הוראות החוק, סעיף 9 (א) קובע כי כי רק עובד של בית החולים יכול להיות מוסמך על ידי מנהל בית החולים ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות. כלומר, המחוקק לא הסמיך את מנהל בית החולים להסמיך מאבטח, או כל עובד אחר, המועסק במיקור חוץ כעובד בית החולים, ליידע את באי בית החולים בדבר ההוראות בעניין הכנסת חמץ לבית החולים. כמו כן, בכוונתנו להנחות את מנהלי בתי החולים בדבר המגבלות החלות בנוגע להסמכות עובדים לעניין הנחיות הנוגעות לשמירת הכשרות".