סביר להניח שנתקלתם בתופעה שחלומות רעים או סיוטים חוזרים מידי לילה. לדעת המומחים, חלומות חוזרים עשויים להיות זהים בכל פעם, או שהם יכולים פשוט לשחזר את אותם סוגי תרחישים או דאגות.

"קשה להעריך את השכיחות של חלומות חוזרים כי זה לא משהו שקורה על בסיס קבוע עבור רוב האנשים", אמרה הפסיכולוגית הקלינית ד"ר נירית סופר-דודק, מרצה בכירה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון. "כאשר אנשים נשאלים על חלומות עבר בחייהם, הם עשויים להיות מושפעים מעיוותי זיכרון, עניין בחלומות (או היעדרם) או גורמים אחרים".

עבור כמה חלומות שחוזרים על עצמם, המסר הוא פשוט - אם אתה חולם שוב ושוב על איחור לבית הספר או לעבודה, כנראה שאתה פשוט לעתים קרובות עצבני על כך שאתה לא מוכן לדברים האלה.  חוקרת החלומות דירדר בארט ציינה כי "בנוסף לחוסר מוכנות, נושאים נפוצים אחרים של חלומות חוזרים כוללים מבוכה חברתית, הרגשה לא מספקת בהשוואה לאחרים וחשש בין היתר מתאונות דרכים או אסונות טבע". 

"לחלק מהאנשים יש חלומות סביב חרדת מבחנים גם אם לא למדו בבית הספר שנים", הוסיפה בארט. "זה יכול לשקף פחד כללי מכישלון או תחושה של נשפטים על ידי אנשי סמכות. חלומות על אובדן שיניים או נזק עשויים להיות קשורים לאובדן של משהו אחר בחייך, תחושות של חוסר תקווה או חוסר הגנה, או דאגות בריאותיות".

"כאשר אתה מתמודד עם חלום חוזר, שאל את עצמך מה יכול להיות המסר", אמר המומחה לרפואת שינה ד"ר אלכס דימיטריו. "מה הקשר שלך לדברים או לאנשים בחלום? מה הפחדים ומערכות האמונות שלך לגבי הדברים האלה? מהם חמשת הדברים המובילים בחייך שעשויים לגרום לזה או קשורים לזה? ממה אתה באמת מודאג?".

אנשים עם הפרעת דחק פוסט טראומטית או חרדה נוטים יותר לחלום חלומות חוזרים, במיוחד כאלה עם אופי חרדתי. "אצל אנשים עם PTSD, החלומות שלהם כל כך חיים שהם מעירים אותם משינה. וזה הופך לבעיה כי החלום אף פעם לא מעובד. ... ובגלל זה זה חוזר על עצמו. לפעמים חלומות חוזרים יכולים להצביע גם על מקורות ביולוגיים. אנשים עם דום נשימה בשינה ידווחו על חלומות על טביעה, חנק, גלי ענק ועוד. כאשר הם חווים למעשה הפרעות נשימה בגלל מצבם"

כשאתה יודע איזה פחד עומד מאחורי החלום שלך, דימיטריו המליץ ​​לעבד אותו בשיטת שלוש עמודות המשמשת בטיפול קוגניטיבי התנהגותי: מה המחשבה האוטומטית שלך? מה התחושה האוטומטית שלך? לבסוף, מהי המחשבה האלטרנטיבית יותר המבוססת על המציאות?

טיפול בחזרת חלומות , המכונה גם טיפול בחזרת דמיון, יכול להיות יעיל הן לחלומות חוזרים והן לסיוטים. גישה זו כוללת כתיבה בפירוט של המרכיבים הסיפוריים של החלום, ולאחר מכן כתיבה מחדש כך שיסתיים בצורה חיובית. ממש לפני ההירדמות, תגדיר את הכוונה לחלום מחדש על ידי אמירה בקול רם, "אם או כשיהיו לי התחלות של אותו חלום רע, במקום זאת אוכל לחלום את החלום הזה הרבה יותר טוב עם תוצאה חיובית".

לדברי הפסיכולוגית הקלינית ד"ר נירית סופר-דודק, חלומות חוזרים יכולים לנבוע גם מהיגיינת שינה לקויה. "הרבה דברים קורים בלילה כשאנשים סובלים מחוסר שינה, שותים קפאין או אלכהול בליל,  עובדים עד מאוחר או ישנים ארבע שעות. הליבה הבסיסית והבסיס של חיי חלומות בריאים מתחילה בשינה בריאה"?