רבים מתקשים לאמץ את הרעיון של פעילות גופנית סדירה, למרות שהם יודעים שזה טוב לבריאות הפיזית והנפשית שלהם. עם זאת, התחייבות לשגרת אימונים אינה בהכרח כרוכה ללכת לחדר־כושר או לצאת לריצה בשכונה. גינון הוא דוגמה מצוינת לתחביב פופולרי נגיש, שיכול לשמש גם כאימון.

עבודה בגינה או בחצר היא מקור לפעילות גופנית מתונה עד נמרצת אצל מבוגרים צעירים, תוך מתן פעילות גופנית נמוכה עד בינונית אצל מבוגרים, כך לפי מחקרים. הגינון מהווה גם פעילות מחזקת שרירים, והוא אחד מהפעילויות הגופניות עם שיעורי הפציעות הנמוכים ביותר. ואם זה לא מספיק, מחקרים אומרים כי שהות בגינה רק שעתיים בשבוע יכולה לעזור לשיפור מצב הרוח, וגינון קהילתי מספק יתרונות חברתיים שיכולים להקל על מתח, ולעזור להילחם בבידוד ואפילו בדמנציה.

שתילים (צילום: אינג אימג')
שתילים (צילום: אינג אימג')

למה גינון הוא פעילות גופנית?

גינון מעסיק את כל קבוצות השרירים העיקריות, כמו הידיים, הרגליים, הכתפיים, הגב והבטן. הפעילות גם משפרת את הניידות, מסייעת בבניית סיבולת, ומהווה אימון דומה להליכה או לפילאטיס. פעולות החפירה, השתילה, הכיסוח והגריפה גורמים גם לשריפת קלוריות. לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, אדם במשקל כ־70 ק"ג שורף בממוצע 330 קלוריות לשעה באמצעות גינון. פעילות כזו דומה למה שאותו אדם היה שורף במשחק גולף או ריקוד.

ברגע שצברתם קצת ניסיון בעבודה בגינה, תוכלו לקבל על עצמכם אתגרים נוספים: אם רכשתם שתילים, הביאו שתיל אחד לגינה בכל פעם. כשמגיע הזמן לכסח את הדשא, הגבירו את קצב הכיסוח, או עברו למכסחת דחיפה. לצורך אימוני כוח, מלאו שני מיכלי השקיה גדולים, ואז סחבו אותם בחצר כדי להשקות את הצמחים.