בית החולים הדסה עידכן היום (שני) כי נקבע מותה של לוסי (לאה) די, שנפצעה קשה בפיגוע הקטלני שהתרחש ביום שישי האחרון בבקעת הירדן. עם פציעתה פונתה די בת ה-48 במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים על חייה לאורך הימים האחרונים, ביחידת הטראומה, בחדר הניתוח וביחידה לטיפול נמרץ בה טופלה. 

מאיה ורינה שנרצחו בפיגוע בבקעה הובאו למנוחות; אביהן ספד: "איך אסביר ללוסי מה קרה?"
הותר לפרסום: מאיה ורינה די מאפרת הן הנרצחות בפיגוע בבקעת הירדן

הלווית האחיות רינה ומאיה די ז"ל שנרצחו בפיגוע בבקעה (רויטרס)

מבית החולים נמסר: "צוות השירות הסוציאלי בהדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה, מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות. בני המשפחה הודו בחום לצוות בהדסה אשר עשה ככל הניתן ובכל דרך על מנת להציל את לוסי ולא ויתר עד לרגעיה האחרונים. למרות הצער והשבר הגדול, החליטה המשפחה לתרום את איבריה של לוסי על מנת להציל חיים אחרים. המרכז הרפואי הדסה משתתף בצערה הגדול של המשפחה".

היישוב אפרת מלווה את משפחת די. באדיבות מאיר אליפור/TPS
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר תנחומים, לאחר ההודעה הקשה על מותה: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די על פטירתה של אם המשפחה, לאה (לוסי) ז״ל, שנרצחה בפיגוע הקשה בבקעה ביום שישי האחרון, יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה ז"ל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ספד גם הוא: ״כמה קיווינו, כמה התפללנו, אך לצערנו לאה, אמא של רינה ומאיה די זכרן לברכה, שנפצעה אנושות בפיגוע בבקעה, מתה מפצעיה. בשם העם בישראל כולו אני שולח תנחומים חמים למשפחת די ומתפלל שלא ידעו עוד צער. יהי זכרה ברוך ומבורך".

אתמול התקיימה הלוויתן של מאיה ורינה בנות ה-15 וה-20 בבית העלמין בכפר עציון. האב ספד לבנותיו בדמעות: "איך אסביר לאשתי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה, כשתקום מהקומה? העם היהודי הוכיח היום שהוא עם אחד. משפחה שקטה אחת הרוסה, וכל העם כואב. אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי".