פסח כבר נמצא מאחורינו ועמו הארוחות הרבות, הקלוריות שהצטברו והקילוגרמים המיותרים שנוספו למשקל הגוף. זה הזמן לחזור לשגרה ולאמץ כללי אורח חיים בריא. ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה של הכללית בפתח תקווה, מפרטת מספר פעילויות לשמירה על אורח חיים בריא אשר אפשרי להתחיל ליישמן כבר עתה.

  • צאו להליכות: רבות דובר על יתרונות של פעילות גופנית ועדיין לא הומצאה תרופה דומה שמונעת כל כך הרבה מחלות, משפרת את מצב הרוח, מפחיתה חרדה, משפרת את חילוף החומרים, משפרת את איכות השינה, ואפילו משפרת את התפקוד הקוגניטיבי. מומלץ לבצע לפחות 40 דקות מינימום שלוש פעמים בשבוע על מנת להשיג יתרון בריאותי משמעותי. (בשעות הערב או הבוקר כשמזג האוויר לא חם מדי ומאפשר זאת).
  • תאכלו בריא: להחליט לאמץ כללי תזונה נכונה ובריאה במקום לאכול ג'אנק פוד אפשר לשדרג לסלט טרי ומרענן שמכיל ירקות בצבעים שונים, או יוגורט קר עם פירות טריים.
  • לשלב אכילת פירות וירקות: פירות בהגבלה בשל כמות הסוכר הרבה שבהם וירקות באופן חופשי. מומלץ לשלב ירקות ופירות מכל הצבעים בתפריט כאשר לכל צבע יתרון בריאותי.
  • הקפידו על שתיית מים: שתייה מרובה חשובה בעיקר בימים חמים. השתדלו לשתות מים בלבד ללא מיצים ממותקים וללא שתייה מוגזת. הסוכר בשתייה עלול לפגוע בשיניים ולגרום להשמנה. המשקאות המוגזים עלולים לפגוע בעצמות.
  • בלו בחיק המשפחה: אפשר לנצל את הערבים להכנת ארוחת ערב משפחתית עם דגש על יתרונות תזונתיים בריאותיים וגם במקביל זמן איכות משפחתי. מחקרים רבים הראו שארוחות משפחתיות מסייעות לגידול ילדים בריאים יותר, בעלי הרגלי אכילה טובים יותר ובעלי משקל מאוזן, ולא רק זאת - ילדים שנוהגים לסעוד בחברת המשפחה מגיעים להישגים גבוהים יותר בלימודים, סובלים פחות ממחלות ונוטים לסבול פחות מבעיות התנהגותיות או רגשיות.
  • צאו לטייל: שלבו טיולים משפחתיים בחיק הטבע שמשלבים גם מאמץ פיזי קל וגם זמן איכות משפחתי. (כמובן בהתאם לאפשרויות מזג האוויר). אם כבר מטיילים, אז כדאי במקום עם הרבה עצים כמו יער: ביפן יש מושג שנקרא "מקלחת יער" (ביפנית: שינרין-יוקו) - נכנסים ליער, מטיילים, נושמים את הטבע, ונותנים לגוף ולנפש להתרענן. עד לאחרונה האפקט הבריאותי של מקלחת היער היה בגדר ידע עממי, סוג של תרופת סבתא אם תרצו, אבל לאחרונה מחקרים מדגימים השפעות בריאותיות מוכחות, פיזיות ונפשיות.
  • הקפידו על שעות שינה מספקות: רובנו לא ישנים מספיק, גם מבוגרים וגם ילדים. זו ההזדמנות שלנו במעבר לשגרה לסדר את שעות השינה כאשר מקפידים על שבע שעות שינה למבוגרים, ולילדים בין 10-13 שעות שינה, תלוי בגיל של הילד.

ועכשיו נשאר רק להמשיך את ההמלצות גם בקיץ...