מיץ תפוזים ומיץ סלק הם מיצים בריאים וטעימים שבזכותם אפשר לקבל את מנת הוויטמינים היומית. הם גם משקאות אידיאליים לארוחת בוקר, כנשנוש או כשצריך קצת חיזוק אנרגיה אחר הצהריים. בין היתרונות הבריאותיים הבולטים של מיץ תערובת סלק ותפוז נמצאים שיפור רמות לחץ הדם וחיזוק חסינות הגוף.

הורדת לחץ דם

מיץ תפוזים וסלק מכילים חומצה חנקתית וויטמין C, המרחיבים את כלי הדם ומגבירים את זרימת הדם, פעולות שמפחיתות לחץ דם גבוה. חומצה חנקתית מסייעת להרפות את השרירים המצפים את דפנות כלי הדם, ומאפשרת להם להתרחב, בעוד ויטמין C מסייע בהפחתת רמות הורמוני הלחץ שעלולים לכווץ את דפנות כלי הדם ולהוביל ליתר לחץ דם.

הפחתת הסיכון למחלות לב

השילוב של תפוז וסלק מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב, מכיוון שהוא מסיר משקעי כולסטרול בעורקים, ובכך שומר על בריאות מערכת הלב וכלי הדם. תפוז וסלק מכילים כמויות גבוהות של נוגדי חמצון המסייעים להילחם ברדיקלים חופשיים בגוף הפוגעים בעורקים ומובילים לסתימה במשקעי כולסטרול.

שמירה על עור בריא

מתח חמצוני ורדיקלים חופשיים פוגעים בתאי העור, ומאיצים את תהליך הזדקנות העור. אבל נוגדי חמצון כמו ויטמין C יכולים להפחית את ההשפעות של רדיקלים חופשיים ולהאט את תהליך ההזדקנות. לפיכך, שתיית כוס מיץ סלק ותפוזים מדי יום יכולה להועיל לבריאות העור.

טיפול באנמיה

שילוב של תפוזים וסלק משפר את יכולת הדם לספוג ברזל, ובכך למנוע מצבים כמו אנמיה. מיץ תפוזים וסלק מכיל כמויות גבוהות של ויטמין C, המגביר את ספיגת הברזל מהמזון, ובכך מסייע להפחית את הסיכון לאנמיה מחוסר ברזל.

חיזוק מערכת החיסון

ויטמין C, וחומרים מזינים אחרים המצויים במיץ תפוזים וסלק מסייעים בחיזוק תאי הגוף, ובכך שומרים על מערכת החיסון הטבעית חזקה ובריאה.

מיצים טבעיים (צילום: ingimages.com)
מיצים טבעיים (צילום: ingimages.com)

הכנת מיץ תפוזים עם סלק

• ½ סלק או סלק שלם

• ½ כוס מיץ תפוזים

איך להכין

• מכניסים לבלנדר חתיכות סלק טרי וחצי כוס מיץ תפוזים.

• מערבבים היטב את התערובת בבלנדר.

• מוזגים את התערובת לכוס.