ב־FAA מדגישים כי האחריות מוטלת לא רק על החברות אלא גם על הנוסעים עצמם. "מחשב נייד או דרכון לעולם לא חשובים יותר מהחיים שלכם ושל היושבים סביבכם", צוין בהנחיות. בחלק מהמקרים שתועדו, נוסעים שנתקעו עם תיקים על הגב חסמו לחלוטין את המעבר ומנעו מנוסעים אחרים להגיע ליציאות בזמן.
כדי להבטיח שיתוף פעולה, ממליצה הרשות לחברות התעופה להרחיב את ההסברה גם מחוץ למטוס: שילוט ברור באולמות הנוסעים ובשערי העלייה, מסרים פשוטים ומובנים בכל שפה, כמו "שמרו על חיי כולם - השאירו את התיקים", ואף שימוש בקמפיינים ויזואליים ובסרטוני הדרכה קצרים.
ההנחיות כוללות גם קריאה לבחון מחדש את מערכות ניהול הבטיחות של החברות. בין ההמלצות: לתרגל תרחישים שבהם נוסעים מנסים לקחת חפצים בעת חירום, להבטיח שהודעות מוקלטות וכרטיסי הבטיחות יהיו אחידים וברורים, ולעדכן את ההדרכות כך שלא יישאר מקום לאי־בהירות.
בענף מעריכים כי בעקבות הקריאה, חברות התעופה ייאלצו לעדכן את סרטוני הבטיחות, לשנות כרטיסי הדרכה, ולשלב ביטויים מחייבים בהודעות לציבור הנוסעים. ב־ FAA כבר הודיעו כי יעקבו אחרי יישום ההנחיות ויבחנו אם נעשו שינויים בפועל בהדרכות ובנהלי החירום.