"הוא מתאמץ לשמור על פאסון. אם היה שואל אותי בתור רופא, הייתי ממליץ לו לנוח קצת". כשנשאל אם מדובר בעניין קוסמטי או בסימן מדאיג יותר, השיב: "אני בוודאי לא הייתי רוצה להחליף אותו. המשא על כתפיו עצום וכבד - חזיתות פתוחות, חיילים נפגעים, אנחנו במצב לא כל כך טוב. כל זה משליך מאוד על איך שנראה ומדבר ראש הממשלה".
אלא שכאן עבר רוטשטיין מהאבחנה הרפואית לאבחנה הציבורית - והטון השתנה. "אחת הבעיות הכי קשות לדעתי זה שנוצרה סביבו תחושה של חוסר אמינות", קבע. "אנחנו, מה שנקרא, חופרים - מתי זה קרה, למה זה קרה, למה לא דווח, למה על הנייר זה לא היה רשמי". הוא הזכיר במפורש את פרשת הקוצב וההתייבשות, וטען כי הקשר שהוצג בין השניים "לא כל כך קיים רפואית". מסקנתו הייתה חד משמעית: "ראש הממשלה צריך לעבוד על נושא האמינות יותר מאשר נושא הבריאות".
בפועל, קבע, זה לא מה שקרה: "עצם התגובה שראינו, מצאנו בה ליקויים כאלה ואחרים, יוצרת כל הזמן תחושה של הסתרה. זה לא טוב. זה פוגע באמינות של ראש הממשלה ושל כולם".