"הנגיף משפיע באופן מיידי גם על מארגני תיירות נכנסת ועל סוכני נסיעות. אני חושב שהוא בהחלט עלול להשפיע בהמשך גם על מרכיבים נוספים בתוך תעשיית התיירות. כך שהמטרה היא לתת קודם כל את אותה רשת ביטחון, את אותו פתרון תזרימי, שיאפשר לעבור את התקופה הראשונה הזו בצורה טובה. אחר כך, כמובן אם וכאשר, נדע בתום המשבר מה היקפם של הנזקים אפשר יהיה לגשת גם לשאלה השנייה, שהיא שאלת הפיצויים במידה ויידרשו ויהיה מקום לתת להם", הוסיף השר.
במהלך הפגנת עובדי אל על שהתקיימה היום ברוח הדברים, בדגש על החשש כבד למשבר בחברה כתוצאה מהתפרצות המחלה, נאם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ואמר כי "אנחנו במצב חירום. אני מצפה שכל הרשויות במדינת ישראל יתגייסו למניעת קריסת אל על ושאר החברות הישראליות. אנחה את כל הוועדים לטוס מעתה רק עם חברות מקומיות - זה הזמן להראות חוסן ולכידות".
מוקדם יותר החודש סוכנויות התיירות איסתא וקשרי תעופה, חברת אלרוב נדל"ן וחברת שנפ דיווחו לבורסה על השפעתו השלילית של וירוס הקורונה על פעילותן העסקית. איסתא דיווחה כי היא צופה ירידה של ארבעה עד שישה מיליון שקל ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2020. קשרי תעופה דיווחה על ירידה חדה בביקוש לטיולי שיט, טיולים מאורגנים למזרח ואפשרות לצמצום הפעילות באיטליה.