חרם שעברה בבית הספר הוביל אותה לחשוף את סיפורה האישי ברשתות החברתיות, על מנת להעלות את המודעות לתופעה שילדים רבים סובלים ממנה ומתביישים לדבר עליה. אופק ראשון בת ה-17, שבזכות פעילותה כראש "סיירת החרם" תדליק משואה ביום העצמאות, מספרת למעריב על הדרך הארוכה שעברה עד למעמד המרגש.

"דואג לחייליו כאילו הם ילדיו שלו": הכירו את מפקד יחידת דובדבן שישיא משואה

"כששמעתי הגבתי בהתרגשות גדולה, בבכי וצחוק", היא אומרת. "סיפרתי למשפחה הקרובה שלי ולקחנו לנו את כל הלילה לדבר על הכל ולעכל".

כשאני שואל אותה האם היא אי פעם דמיינה שתשיא משואה בגיל כל כך צעיר, היא מודה: "האמת שלא, לא חשבתי שזה יגיע למקום כזה וכל כך מהר. אני שמחה שהנושא עלה למודעות והכה גלים. כך ניתנת לי הבמה להמשיך להילחם בתופעה הזאת ולהגיע לכמה שיותר לבבות ולהציל אחרים מלעבור מה שאני עברתי ועוברת".

בשנים האחרונות היא עומדת, כאמור, בראש "סיירת החרם" שנלחמת בחרמות. "זאת קבוצה ש'הצינור' בערוץ 13 ואני הקמנו במטרה לעזור לילדים שעוברים חרם ורוצים לשתף ולהוציא את הסיפור שלהם כדי לשנות את המצב שלהם, ולפעמים גם כדי לעורר את המערכת שלא תמיד נותנת מענה, ולצאת מהחושך אל האור. כל ילד שמצטרף לסיירת מקבל קבוצה שמלאה אהבה, תמיכה וחברות ואנחנו נשארים בקשר תמידי", מסבירה אופק.

אופק ראשון (צילום: סלי בן ארי)
אופק ראשון (צילום: סלי בן ארי)

על ההחלטה לחשוף את סיפורה, היא מספרת: "האמת, זה קרה מבלי להתכוון, מהרגע שהצינור ליוו את הסיפור שלי ראיתי כמה כוח יש לזה, כמה אהבה אני מקבלת והרגשתי שאני חייבת לקחת את זה ולמנף את זה למקום חיובי, לנקוט במעשה ולעזור כדי שאף אחד לא יצטרך לעבור את מה שעברתי ואת ההשפעות שמלוות גם לשנים אחרי".

יש אירוע מסוים שאת זוכרת כרגע מכונן בהקשר לסיירת החרם?
"כל ילד ילדה שמספרים איך מצבם החברתי והנפשי השתפר בעקבות הכתבה, זה מבחינתי עולם ומלואו. לפני מעל שנה הצטרף אלינו לסיירת אספי המדהים, שנמצא על הרצף. כשפגשתי אותו הוא סיפר באומץ גדול את כל מה שעובר עליו ושאין לו חברים בגלל שהוא מיוחד. לא רצו להגיע ליום הולדת שלו. אחרי שהסיפור שלו התפרסם בצינור - נהיו לו המון חברים, כל הכיתה שלו הגיעה ליום הולדתו והרימו לו, הייתי שם ומאוד התרגשתי".

מה המסר שהיית רוצה להעביר לבני הנוער?
"לכל מי שנמצא במקום כואב וקשה הכי חשוב לשתף, לא לאבד תקווה ולהאמין שעוד תגיעו למקומות מדהימים. בכל השאר אני מפצירה לא לעמוד מנגד, להרים ולפרגן לאחר".

ומה תאחלי למדינה לרגל יום הולדתה?
"אנחנו מדינה מיוחדת, לא מובן מאליו שאנחנו פה אחרי כל מה שעברנו. המשאלה שלי בשביל המדינה היפה והמיוחדת הזו היא שנשמור עליה ולא נהרוס אותה בגלל דעות שונות או שנאה. היא תישאר חזקה ואיתנה כל עוד אנחנו נהיה חזקים ומאוחדים, כל עוד נאהב גם אם אין לנו אותן דעות, כל עוד נשמור אחד על השני. וגם, בעזרת השם, שנזכה לעוד שנים רבות של שגשוג והצלחה. גם מדינה צריכה את זה".