שדרן 103FM ינון מגל התייחס בחשבון הטוויטר שלו להחלטת מספר חברי קואליציה חרדים שלא להתייצב בבתי העלמין הצבאיים מחשש לביקורת ציבורית, וכתב: "לכל החוצפנים שקוראים לגולדקנופף לא להגיע לבית העלמין ביום הזיכרון, יש הרבה חיילים חרדים, יש הרבה לוחמים חרדים, ויש הרבה נופלים חרדים. וגם הוא מייצג מגזר שכואב לו ביום הזיכרון". בתגובה כתב לו רני רהב, יו"ר  קבוצת 'רן רהב תקשורת ויחסי ציבור' ויו"ר חברת 'רהב מדיה': "ינון, באמת נשמה, אתה באמת מאמין למה שכתבת? נראה לך מכובד שאדם שלא עשה צבא או שירות לאומי יעמוד אל מול ההורים השכולים?". בשיחה שקיים היום (שני) ב-103FM עם מגל ובן כספית, התייחס רהב לדברים.

שיבוצי השרים וחברי הכנסת לטקסים ביום הזיכרון: אלו שיגיעו ואלו שביטלו את הגעתם

"לא אהבתי אותו מסיבה נורא פשוטה - יש לוחמים חרדים ואני מצדיע להם, ויש נופלים חרדים ואני מצדיע להם, אבל לא הגיוני שאדם שלא עשה צבא, לא עשה שירות לאומי, לא עומד ביום הזיכרון דום בצפירה וגם לא ראיתי אותו קורא תהילים ביום הזה בצילום, מבחינתי הוא פסול מלהיכנס לבית הקברות לחללי צה"ל ביום הזיכרון", אמר בפתח השיחה.

בהשתתפות 100 כלי טיס: מתי מטס יום העצמאות יעבור מעל הבית שלכם?

"ינון יקר, כל אדם שלא עשה צבא ולא עשה שירות לאומי, ויכול לעשות זאת, עם כל הכבוד - ביום הזיכרון לחללי צה"ל הוא לא יכול לייצג את ממשלת ישראל", אמר רהב, והוסיף: "הוא יכול להניח זר, לעשות מה שהוא רוצה, אבל הוא בשום פנים ואופן לא יכול לנאום מול ההורים השכולים. לא בא בחשבון, אסור שזה יקרה. אני מאוד מתפלא עליך, אני חושב שאתה אדם ערכי, ועם כל הכבוד הזדעזעתי לקרוא את זה. אתה בא ממקום ציוני, אני רואה אותך מטייל עם המשפחה שלך על יד המשרדים שלנו, רחוב שהרבה חרדים גרים בו, אנשים מדהימים".

עוד הבהיר איש התקשורת, כי "אני מצדיע לכל אדם דתי, חרדי, שעושה צבא. אדם שלא עושה צבא, שיעשה בבקשה שירות לאומי. אבל לא הגיוני להיות שר בממשלה, לא לעשות שירות לאומי ולהגיע לבית הקברות. יש עצרת מיוחדת, נפגעי פעולות האיבה לא קבורים בבתי קברות של חללי צה"ל. באותו יום יש אזכרה לפעולות האיבה, ושם הם יוכלו להופיע. בשעה 11:00 כולנו מצויים לעמוד דום בצפירה, יש רבים מאזרחי ישראל שהחליטו לא לעמוד בצפירה מטעמי דת. אני מצפה שביום הזה אני לא אראה חרדים מטיילים לי ברחוב או עוברים לי, שיקראו תהילים, שיקראו יזכור, שיעשו משהו".

בתגובה ציין מגל כי "כל השנים באנו בטענות לחרדים שהם לא עומדים בצפירה, באים עכשיו שרים, הם רוצים לכבד את הנופלים, לבוא לבית העלמין כנציגי הממלכה ואתה אומר לא". רהב אישר את דבריו, והמשיך: "בממשלה הנוכחית יש 10 שרים שלא עשו צבא ולא שירות לאומי. אם זה היה שר אחד, בזמנו זה היה שר אחד שמאוד כיבדתי אותו, הרב ליצמן. כאב לי מאוד הנפילה שלו, היא הייתה נפילה שהלך בעקבות רבו. אני מכבד אותו מאוד, אבל זה אחד אז אתה מעלים עין. אבל כשיש לך כל כך הרבה שרים בממשלה שלא עשו צבא או שירות לאומי, יש פה עניין עקרוני".

לאחר שמגל הביא כדוגמה חברי כנסת שכן עשו צבא וגם להם נאמר על ידי מתנגדי הרפורמה המשפטית שלא להגיע, אמר רהב: "אני בטוח שבמעמקי ליבך ינון אתה בטוח שאני צודק, אבל זה לא מתאים לך להגיד את זה וזה בסדר. אני יכול להבין את אנשי המחאה, הורים שכולים. שרה ששפכה רעל מהפה שלה יום יום שעה שעה על כל עם ישראל. היא יכולה לבוא בכלל לבתי קברות? אני חושב שערכית היא לא יכולה אבל מוסרית היא שרה בממשלה".

עוד אמר, כי "שר בממשלה שבא לייצג את ממשלת ישראל ובא להניח זר בשם ראש הממשלה, הממשלה והדגל הישראלי, לא יכול לעמוד בבית קברות צבאי שהוא לא עשה צבא ולא שירות לאומי. אני בהחלט יכול להבין אנשים שלא מוכנים ששרה בממשלת ישראל שאמרה למפגינים שהם טרוריסטים, אז עם כל הכבוד, לא כדאי שתבואי לנחם אבלים".

התבטאויותיו של איש התקשורת הובילו לדיון סוער באולפן, ומגל תקף: "החרבתם את הצבא, את הכלכלה, אתם מחריבים את הלכידות הישראלית, את יום הזיכרון". רהב לא נשאר חייב, ואמר: "אין לך בושה? ינון יקר, יש לך בעיה. אתה מדבר איתי ואתה לא יכול להכניס לי מילים לפה. אל תכניס לי מילים לפה, אני אומר לך שאני משוכנע שאם אני אקח אותך למכונת אמת, ואתה אדם ישר, המכונה תשרף אם אתה תשקר שאתה מוכן ששרים בממשלת ישראל שלא עשו צבא ושירות לאומי יבואו לבתי הקברות של חללי צה"ל וינאמו בפני ההורים שלהם, האחים שלהם, הילדים שלהם. לא יקרה. ינון, לא יקרה. אתה יכול לצרוח עד הבוקר".

"מה שאתה אומר פה זה אפל", ציין מגל, ורהב בירב להסכים. "לא, מה שאתה אומר זה אפל, לא ראוי, ואנחנו לא ניתן לדבר הזה לקרות. לא הגיוני שבבוקר תקלל את טייסי חיל האוויר שבזכותם אתה נושם".

הרוחות באולפן לא נרגעו, ומגל הכריז: "אין לך אלוהים רני רהב", ואיש התקשורת זעק: "לך אין אלוהים. האלוהים שלך לא שמר עליך לפני שבועיים. ינון מגל, תשנן לך את זה במוח, אתה תזכור טוב מאוד - מדינת ישראל בלי חיל האוויר לא שווה כלום. מדינת ישראל בלי הכור האטומי לא שווה כלום. מדינת ישראל ללא צה"ל חזק לא שווה כלום. ואם אתה תמשיך עם התפילות אנחנו נגיע לים מהר מאוד, ואת זה לא ניתן לכם".

מגל המשיך ואמר כי "מדינת ישראל בלי לומדי התורה לא שווה כלום", ואילו רהב אמר: "תעשה לי טובה. אנחנו מכבדים את האנשים שבבתי הכנסת, ואני מכבד כל אדם, אבל לא יעלה על הדעת. בן גוריון אישר ל־180 לא ל־100 אלף. יש גבול ינון. אדם שלומד בבוקר יעשה בערב שירות לאומי בתל השומר".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM