אילה, אימו של התינוק מעיין דומנוביץ' ז"ל שנהרג אתמול בתאונה הקטלנית בנגב נפרדה היום (חמישי) בכאב: ״היינו בדרך לטיול עם הילדים בעין עבדת ולאחר מכן לעל האש משפחתי ברתמים ופתאום ברגע אחד החיים התהפכו. זכינו בילד מופלא, ומתוק, בן עשרה חודשים שהביא לנו כל כך הרבה אור. מלא שמחה וחיוכים. היום אנחנו מחזירים את המתנה הזו לקב״ה ומקווים שהוא ייתן לנו כוחות להמשיך לגדל משפחה שמחה, להסתכל על מה שיש, ולהודות. הבוקר חשבתי כמה שאליה ואני מבורכים שהחיים שלנו טובים, ויש לנו הכל. אני מבקשת להתפלל לרפואה שלמה לאליה ולאורי, ושיהיה לנו כוחות. ומבקשת להודות לכל האנשים שעוטפים אותנו ודואגים ומטפלים. שנזכה להשיב בשמחות".

מעיין בן השנה נהרג בתאונה החזיתית בנגב, אביו ואחיו במצב אנוש

משה דומונוביץ', הסבא של הילדים שנפגעו בתאונה הקשה אתמול בצומת הנגב, נשא היום בבית החולים סורוקה הצהרה לתקשורת ושיתף בתחושות המשפחה.

"זה מסב סבל גדול מאוד למשפחה. כל תאונה כזאת מפרקת משפחה. הבנתי שכביש 40 הוא מאוד בעייתי, אין שם הפרדה בין שני החלקים של הכביש. היו שם תאונות בעבר, אתמול הייתה תאונה קשה, מחרידה. לצערי הרב הנכד הקטן שלי נהרג, הבן שלי פצוע קשה. אני מבקש שכולם יתפללו לרפואת הפצועים", אמר.

רחל דומונוביץ', גיסתו של אב המשפחה, הוסיפה: "המשפחה נמצאת במצב מאוד לא פשוט.  כולנו בהלם וטראומה. זאת סיטואציה שמאוד קשה לעכל אותה. כאב ושבר שלא נתפסים. זה אובדן לא פשוט ויחד עם האמא, הבאמת גיבורה והאצילית, מקווים שנדע לקום ולהשתקם. ההלוויה תתקיים מחר וההורים לא יוכלו להשתתף בה. זה יהיה בליווי המשפחה הרחבה".

אביחי מימון, חובש במד"א שהגיע אתמול לזירת התאונה הקטלנית, גילה לחרדתו שהוא מזהה את המשפחה שנפצעה. בתאונה שבה היו מעורבים שני כלי רכב פרטיים, כזכור, נהרג מעיין דומנוביץ בן השנה, וחמישה נוספים נפצעו בדרגות חומרה קל עד אנוש.

בשיחה עם מעריב הבוקר הוא שחזר את הרגע שבו זיהה את אב המשפחה, שמצבו מוסיף להיות אנוש גם היום: "בשלב מסוים הבנתי שזה בן דוד שלי, זה היה הלם גדול", סיפר. "התעשתי מהר והמשכתי לפעול. ברגע שהוציאו אותו מהרכב והוא הועלה לאמבולנס הלכתי להרגיע את הילדים - ניסיתי להיות שם בשבילם, לשדר להם רוגע".

מעיין ז''ל  (צילום: באדיבות המשפחה)
מעיין ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מימון סיפר על הקשר המיוחד בתוך המשפחה. "זאת משפחה מאוד קרובה אלינו, אנחנו חברים מילדות. הרבה מהחגים ושמחות העברנו ביחד. אנחנו קשורים בלב ובנפש", אמר. "זאת משפחה שורשית, ערכית. משפחה לתפארת. הם אנשים שמחים ואכפתיים, נחלצים לכל עזרה שצריך".

"יצא לי לדבר עם האמא לאורך כל הזמן, אנחנו סומכים עליהם שהם חזקים, הם אנשים מדהימים", הוסיף. "הם התעקשו לתרום את האיברים של הילד כדי שיצא משהו טוב מכל האירוע הזה".

לבסוף פנה מימון בקריאה לציבור לנהוג בזהירות: "כולנו חייבים לנהוג בהרבה יותר אחריות ולהיות מרוכזים. חייבים להבין שמדובר פה בחיי אדם, משפחות שלמות וזה תלוי מאוד בנהיגה שלנו. כולנו צריכים לקחת לליבנו את הערך של קדושת החיים".

הוא קרא גם למשטרה ולממשלה לפעול. "צריך לשפר את התשתיות של הכבישים בדרום ובוודאי בכביש 40 בין צומת הנגב לצומת טללים", אמר. "יש החלטת ממשלה, אין סיבה לא לבצע אותה".

המשפחה מבקשת מהציבור להתפלל לבריאות הפצועים:

אליה ינון שרגא בין ביה ירדנה
אילה מלי בת נחמה
אורי עמידן בן אילה מלי
נטע אברהם בן אילה מלי
שחר ישראל בן אילה מלי

ולעילוי נשמת מעיין דוד בן אילה מלי