הפסקת חשמל נרשמה היום (חמישי) ביישובים רבים ברחבי הארץ, דבר שהוביל לשיבושי תנועה ברחבי הארץ, והשפיע על מעליות בבנייני מגורים ומשרדים. מחברת החשמל נמסר: "בשל תקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכח חיפה מורגשות הפסקות חשמל לסירוגין במספר אזורים בארץ. ‏אספקת החשמל הסדירה חודשה למספר אזורים ותוחזר לחלוטין בשאר הארץ בדקות הקרובות".

מנגה ניהול מערכת החשמל נמסר: "בעקבות תקלה טכנית בתחנת כח של חח"י  בחיפה, הופעלה המערכת האוטומטית להשלות עומס שתפקידה לשמור על שרידות המערכת. בשל כך נחוו מספר הפסקות חשמל קצרות ברחבי הארץ כשרוב רובן חוברו בחזרה תוך מספר דקות. הסיבה העיקרית להיקף ההשלות הגדול  בתגובה לאירוע זה היא מחסור באנרגיה סובבת ותמהיל יחידות יצור הכולל היקף מתחדשות גבוה".

"חלק מהיערכות הנדרשת היא ליצור הפתרונות משלימים, וככל שנעשה שימוש רב יותר באנרגיית השמש ולא נמצא פתרונות חלופיים לאינרציה ולתגובה מיידית, נחווה הפסקות חשמל קצרות מסוג זה. נגה, מנהל המערכת, יחד עם חברות מקבילות בעולם, מנסה לייצר מערכת פתרונות למצב", נמסר עוד.

בתוך כך, מדוברות כבאות והצלה לישראל נמסר על חילוץ עשרות לכודים ממעליות. בין השעות 12:52 עד 13:41 התקבלו 70 קריאות מצוקה של אזרחים שנלכדו במעליות מרביתם במחוזות דן ומרכז. הם חולצו ללא אירועים חריגים.

כאמור, למרות הודעת חברת החשמל על כך שלא מדובר במתקפת סייבר - קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודאן" טענה כי היא עומדת מאחורי הפסקת החשמל. "החשיכה היא דבר יפה, ישראל? אין לכם חשמל?", כתבו בערוץ הטלגרם שלהם. כעבור מספר דקות הם הוסיפו: "זו היתה מתקפה טובה? אתם רוצים עוד?" ואיימו לפגוע בתשתיות האינטרנט והתקשורת במדינה, תוך שהם מדגישים - "התקיפה על החשמל היתה רק בשביל הכיף".