הפסקת חשמל נרחברת אירעה הבוקר (חמישי) באופן מפתיע במספר מוקדים בארץ באותה העת. בחברת החשמל מיהרו להוציא הודעה כי מקור הבעיה היא תקלה בתחנת הכוח בחיפה והרגיעו כי היא תתוקן בתוך דקות אחדות. במקביל, במערך הסייבר הבהירו מיד כי אין אינדיקציה למתקפת סייבר. לאחר זמן מה, חזר החשמל לעבוד. 

בשל תקלה טכנית: הפסקת חשמל נרחבת ברחבי הארץ  

שאול גולדשיין, מנכ"ל חברת "נגה", חברה ממשלתית לניהול מערכות החשמל, שוחח הערב (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לאירוע החריג. "אנחנו אשמים, אפשר להסתכל עלינו ואנחנו הכתובת במקרה הזה. מערכות שלנו זיהו את התקלה החמורה של מערכת החשמל, תקלה טכנית שהייתה בתחנה עצמה בחיפה", ציין. 

עוד הוסיף כי "המערכת האוטומטית שלנו ישר הפסיקה צרכנים על מנת לתת לתדר לעלות חזרה למעלה, כי כשיורדת הצמיחה, התדר ישר עולה, זו הייתה הפעולה האוטומטית. בסך הכול התקלה טופלה תוך בערך חצי שעה. זה דבר שכנראה קורה ויקרה, זו לא דרמה".

בלאגן בבאר שבע בעקבות הפסקת חשמל שפגעה ברמזורים. צילום: ארנולד נטייב

הוא ביקש להבהיר: "היום, רוב הייצור הוא כבר לא של חברת החשמל. כבר למעלה מ־50%, זה ייצור פרטי. בכל העולם, אגב. אז ברגע שאתה נותן לחברת חשמל, שיש לה אינטרסים משלה כי היא מייצרת, להפעיל תחנות שעוסקות בייצור פרטי, הנה שנוצר כאן מצב של ניגוד אינטרסים".

גולדשיין הציג תחזית אופטימיות בנוגע למצב העתידי: "הכול טופל תוך בפחות מחצי שעה. רק את תחנת חיפה, כרגע חברת החשמל מתקנת אותה, אבל בינתיים, בגלל שיש לנו מספיק רזרבה, אז יש מספיק תחנות אחרות שמשלימות. אין שום חשש מתקלה נוספת מהסוג הזה בימים הטובים".