בעיצומן של חגיגות יום העצמאות אירעה תאונת דרכים קטלנית בדרום הארץ, בה נהרג התינוק בן השנה מעיין דומנוביץ'. אביו ואמו, אליה ואיילה, ואחיו בן ה־7 עדיין מאושפזים. מוקדם יותר הותר לפרסום כי הנהגת אשר סטתה מהנתיב וגרמה לתאונה הינה יאנה בלום, בת 24 מראשון לציון, וכי בדמה נמצאו כמויות אלכוהול פי 3 מהמותר ושרידי מריחואנה. יראת דומנוביץ', אחותו של אליה, עדכנה היום (ראשון) את בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בפרטים על מצב המשפחה שנפצעה אנושות, פיזית ורגשית כאחד.

יאנה בלום היא החשודה בהמתה בקלות דעת בתאונה בה נהרג התינוק מעיין
מעיין בן השנה נהרג בתאונה החזיתית בנגב, אביו ואחיו במצב אנוש

"אנחנו ארבעה ימים אחרי התאונה הקטלנית הזו, אליה, האבא נמצא במצב קשה. הוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ, סובל מפגיעה רב מערכתית. בנו, אורי, בן השבע, מאושפז בטיפול נמרץ ילדים, גם הוא מורדם ומונשם. האמא, איילה, מאושפזת במחלקה הכירורגית, היא נפצעה בינוני אבל פצעי הנפש גדולים מאוד מאחר והיא ההורה היחיד שכרגע נמצא בהכרה בכלל".

"הנהגת הייתה תחת השפעת אלכוהול ואולי גם סמים", ציינו מגישי התוכנית, "מה זה עושה במשפחה? זה מגיע לסף התודעה או שזה לא רלוונטי?". על כך, ענתה: "אנחנו בתקופה שאנחנו מאוד עטופים בה על ידי עם ישראל, זורמים לפה אנשים מכל קצוות הקשת והגוונים עם הרבה רצון להתפלל, לעשות טוב ולייצר דברים טובים. אנחנו אנשים של אור, משפחה שבגדול חונכנו וגדלנו על לנסות לייצר טוב בעולם. אנחנו בטוחים וסמוכים שמשטרת ישראל תעשה עבודתה נאמנה, תביא צדק. אנחנו משתדלים לרכז את כל הכוחות שיש לנו כרגע בשיקום וריפוי, להתחיל להדביק את ההריסות, כי יש פה המון מה לעשות".

על המשפחה, היא סיפרה: "אליה ואיילה הקימו משפחה לתפארת. אליה הוא איש משכמו ומעלה, הוא בדיוק סיים תואר כמהנדס, איילה היא מורה. היו להם לצערי הרב, אני בעצמי לא מכילה, יש להם שלושה מתוקים והיה להם ילד בן שנה. משפחה מאוד אוהבת את הארץ, מחוברת לארץ הזו ולאנשים היפים בה. הם יצאו ביום העצמאות לחגוג ולשמוח, נסעו לעל האש עם קרובי משפחה בדרום, ושם קרה מה שקרה, בדרך לשם".

"קיבלנו את הבשורה בעיצומו של יום העצמאות", שיתפה. "ההורים שלי בדיוק יצאו משידורי התנ"ך, תוך כדי החידון הם קיבלו המון שיחות, לא הבינו מה קורה, חיכו שתסתיים שאלת ראש הממשלה ויצאו. חשבו שסתם אנשים מתקשרים לברר מי מנצח בחידון. כרגע אורי מאושפז בבית החולים סורוקה, מורדם ומונשם. נטע ושחר, בני ארבע ושש, שני פרחים שהשתחררו הביתה ברוך השם, הם נמצאים איתנו אצל הסבא והסבתא. אנחנו מקיפים אותם באהבה ובחום, הם מתחילים להבין את היקף השברים". 

זירת תאונת דרכים בכביש 40

על הקשר עם הנהגת שמאושפזת, אמרה: "אנחנו לא נמצאים בקשר בכלל. כרגע, זה אירוע רב מערכתי, אנחנו מצופפים שורות, משפחה מאוד מלוכדת וחמה, ומשתדלים לקחת את כל המשאבים שנשארו ולהשתמש בהם לשיקום וריפוי. אנחנו מקבלים כל כך הרבה פניות מאנשים מדהימים, מעם ישראל היפה, שנורא רוצה לעזור, לחבק, והיישוב והחברים הקימו קמפיין לגיוס המונים. אנחנו יודעים שהתהליך שהם יצטרכו לעבור יהיה שנים קדימה עם המון שלבים של שיקום. מי שרוצה לקחת את האנרגיות והרצון לעזור ולתרגם אותם לידי מעשה - שיכתוב בגוגל 'מחבקים את משפחת דומנוביץ'', ואנחנו נעריך ונשמח".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm