עמותת בית חם לבריאות הנפש משיקה בימים אלה תוכנית חדשה בשם "לב למשפחה", שתעניק טיפול נפשי וליווי צמוד, רגיש תרבויות, לקהילת האימוץ בישראל.

השירות למען הילד של משרד הרווחה והביטחון החברתי בחר בבית חם להוביל את התוכנית אשר תיתן מענה לצורכיהם של מאומצים צעירים ובוגרים ובני משפחתם, הן המאמצת והן הביולוגית.

במסגרת התוכנית, שתהווה מוקד ידע מקצועי בתחום, יוענקו מגוון רב של טיפולים, בפריסה ארצית רחבה, ולכל קשת המגזרים בחברה. בין הטיפולים שהתוכנית מציעה: טיפול פרטני, הדרכת הורים, טיפול משפחתי, טיפול דיאדי, טיפול קבוצתי ועוד. כבר בחודש הראשון לפעילות עד כה העניקו אנשי הטיפול והמקצוע סיוע לעשרות מאומצים ובני משפחותיהם.

מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק, אבא מאמץ לילדה בת 3 עם תסמונת דאון, מסביר: "חוויית האימוץ היא חוויה המשפיעה גם ממרחק השנים על המאומץ ועל המעגלים המקיפים אותו. לפני שלוש שנים זכינו רעייתי, אני ומשפחתנו בת תשעת הילדים להיות משפחה מאמצת לילדה מתוקה ואנחנו מברכים כל בוקר על תוספת משמעותית שתורמת לכל בני המשפחה ומכניסה אור ושמחה".

קהילת האימוץ בישראל מונה כיום כ־100 אלף איש, ומדי שנה מצטרפים אליהם כמאה ילדים מאומצים. בית חם מעניקה שירותי טיפול ושיקום בקהילה כבר מעל 25 שנה.

אלפי אנשים המתמודדים עם משברי חיים שונים זוכים בה לתהליך טיפולי־שיקומי באמצעות צוות של כ־300 עובדים עם ניסיון טיפולי רב ב־11 מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ.

"היכולת לתת מענה מקצועי מקיף תחת קורת גג אחת היא חשובה כל כך עבור קהילת האימוץ ואני מברך על הזכות ללוותם. מהיום יש להם בית חם", מסכם מונק.