מסע תנועת בית"ר במלוא 100 שנים להיווסדה ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב בריגה בירת לטביה וזאת לאחר שלפני 100 שנים בדיוק, הוקמה תנועת בית"ר ע"י זאב ז'בוטינסקי בדיוק במקום זה. כידוע, תנועת בית"ר היא התנועה המייסדת של כל המחנה הלאומי. בתחילה הייתה הבסיס האידאולוגי למחתרות ובהמשך התנועות האידיאולוגיות שצמחו מבית"ר. מי שמוביל את המסע הוא יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של בית"ר.

המסע צפוי לעבור בנקודות ציון בהיסטוריה היהודית והבית"רית ויכלול סיור בעיר העתיקה של ריגה המשלב בין ההיסטוריה היהודית של העיר לבין לטביה. לאחר מכן המשתתפים צפויים להשתתף בתערוכת בית"ר ובממצאים היסטוריים של תנועת בית"ר שנמצאו לאחרונה. ביום השלישי למסע צפויים משתתפי המסע לנסוע לוילנה, בירת ליטא בה היו תהליכים ותהלוכות היסטוריים של תנועת בית״ר.

המסע ייחתם באירוע המרכזי לציון 100 שנים להיווסדות תנועת בית"ר וזאת בהשתתפות עם שגרירת ישראל בלטביה גברת שרון רפופרט פלגי ומכובדים נוספים מהפרלמנט הלטבי ומהקהילה היהודית.

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר אמר כי: "זאב ז'בוטינסקי מייסד הנהגת בית"ר וחולל המחנה הלאומי ייסד בריגה את המהפכה הציונית החשובה ביותר ב-100 השנים האחרונות. אנו גאים להוביל לפה משלחת שמתחקה אחרי מורשתו במקום בו הכל התחיל. תנועת בית"ר אותה הקים ז'בוטינסקי משמשת, אז והיום, כמגדלור של כל המפעל הציוני באשר הוא".

שרון רפופורט פלגי, שגרירת ישראל בלטביה אמרה: "שגרירות ישראל שמחה לקחת חלק בארועי שנת ה- 100 לתנועת בית"ר העולמית אשר נוסדה בריגה. הדבר משקף את הקשר ההיסטורי בין המדינות ותרומתה של הקהילה היהודית בלטביה למדינת ישראל".