הוועדה המיוחדת בכנסת לטיפול בשורדי השואה, בראשות ח"כ מירב כהן (יש עתיד), קיימה (שני) דיון מיוחד בעקבות ההסכם שנחתם לאחרונה בין ממשלות ישראל ופולין העוסק במחלוקת על חידוש משלחות הנוער מישראל לאתרי מחנות ההשמדה בפולין. במהלך הדיון התבטאו שורדי שואה שהוזמנו אליו נגד הפשרה שהשיגה הממשלה מול הממשלה הפולנית השמרנית שדרשה כי בני הנוער מישראל יחשפו גם לנרטיב שלה על היותו של העם הפולני קורבן של הכיבוש הנאצי ולוחם בו.

שורד השואה אברהם רות, אמר: "כשאני ראיתי את התמונה ששר החינוך הישראלי עומד ליד שר החינוך הפולני ואומרים ביחד שיש הסכם אני שואל איפה הכבוד שלו למדינת ישראל? לא יתכן שפולין ששיתפה פעולה עם הגרמנים, איתם אנחנו עושים הסכם כזה ונכנעים לנרטיב שלהם. ההסכם הזה הוא ביזיון לזיכרון השואה".

ח"כ כהן אמרה בדיון: "לצערי, ממשלת ישראל נכנעה לתכתיבים של הפולנים וחמור מכל שרשימת האתרים המומלצים למשלחות כוללת אתרים שמנציחים נרטיב המאדיר לוחמי מחתרת פולנים שישנן עדויות שפגעו ביהודים לאחר סיום המלחמה. במסגרת ההסכם ישראל למעשה מוותרת על הדרכה ישראלית ומתחייבת לקיים מפגשי נוער במטרה 'להתמודד עם דעות קדומות בין ישראלים לפולנים'. אלה צעדים המבטאים סימטריה-לכאורה של פגיעה בעם הפולני וביהודים בשואה, שעושה עוול עם זיכרון השואה. אי אפשר לעשות מסחרה בזיכרון השואה". שורדת השואה, חנה גופרית, אמרה מנגד: "אני פה בזכות חסידי אומות עולם. נסעתי שמונה פעמים ללוות את המשלחות לפולין. היו לי הרבה דברים שהפריעו לי אבל המשלחות חשובות. יש לזכור שגם באושוויץ היו גם פולנים ולא כל הפולנים רצחו את היהודים. אנחנו צריכים לחנך את המשלחות לכבד את הפולנים כמו שאנחנו רוצים שיכבדו אותנו".