ד"ר איתן קייזמן, מנתח הלב משיבא שטיפל בתרומת מסתמי הלב של התינוק בן השנה מעיין דומנוביץ' ז"ל שנהרג בתאונה בכביש 40, כתב מכתב קורע לב ומטלטל שבו הודה למשפחה על ההחלטה לתרום את איבריו.

האם שבנה נהרג בתאונה הקשה בנגב: "פתאום ברגע אחד החיים התהפכו"
דודתו של מעיין שנהרג בתאונה הקטלנית בדרום: "מתחילים להבין את היקף השברים"

"משפחת דומנוביץ' היקרה, אני לא מכיר אתכם ואתם לא אותי. קוראים לי איתן ואני מתמחה בניתוחי לב ילדים. ביום רביעי האחרון, יום העצמאות, שמעתי יחד עם כל עם ישראל את הבשורה הנוראית. לא תיארתי לעצמי שבשעת ערב אקבל שיחה ממתאמת ההשתלות שתבקש ממני לפגוש את מעיין. היא שאלה אם אסכים להציל את ליבו היקר הטוב והתמים לטובת תרומת מסתמים. על אף המטען העצום אותו חשתי, הסכמתי באחת והתייצבתי באותו הלילה בחדר ניתוח לעשות זאת (יחד עם אלינה לוי, האחראית על תרומות מסתמי הלב)", כתב בפתח דבריו.

אילה, אליה, משפחת דומנוביץ', אין לי מילים לתאר לכם כמה יפה וטהור היה מעיין וליבו המושלם. אני רוצה למסור לכם שנהגתי בו בעדינות אין קץ. במסירות נפש. בשקדנות אינסופית. דאגתי שלא תישאר אפילו צלקת. באותו לילה, כאבא טרי בעצמי, מעין היה הדבר היקר לי מכל. ואני רוצה שתדעי, אילה, שהמעשה שעשית הוא נשגב בצורה שלא תתואר במילים. תעצומות הנפש שלך לא קיימות יותר בעולמנו. מאז ליל רביעי אני קצת מרגיש אדם אחר. מרגיש שמעין הולך איתי לכל מקום, ומבטיח לך, שליבו של מעין יציל לבבות של שני תינוקות שיזדקקו למעין כאוויר לנשימה", הוסיף.

בסיום דבריו, שלח איחולי החלמה לשאר בני המשפחה וכתב כי "לא עובר יום שאיני חושב עליכם ונושא תפילה לרפואתכם. זכיתי בחיי לעזור ללא מעט ילדים. אני חש בכל מאודי, שהזכות לטפל במעין, היא הגדולה ביותר לה זכיתי בחיי. האור שלו הולך איתי". 

ד''ר איתן קייזמן (צילום: פרטי)
ד''ר איתן קייזמן (צילום: פרטי)

אילה דומנוביץ, אימו של הפעוט, ביקשה לתרום את איבריו. זאת, בעודה פצועה וכשהיא נמצאת לקראת ניתוח בעצמה.  מסתמי הלב הונצלו וישמרו בבנק הרקמות בשיבא. בהמשך, הם יושתלו בפעוט שיזדקק למסתמי לב באותה מידה. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי מסתמי הלב מושתלים בנתרמים על פי מידותיהם המדויקות, וכי מסתמי לב יכולים להישמר בבנק שימור עד חמש שנים.

כזכור, מעיין נהרג בתאונת דרכים קטלנית בין שני כלי רכב, על כביש 40 בסמוך לצומת הנגב. צוותי מד"א וכוח רפואה צה"לי הגיעו לזירת התאונה, וקבעו את מותו של התינוק. אביו אליה ואחיו אורי בן ה-7 נפצעו באורח אנוש. האם איליה, ונטע ושחר בני ה-6 וה-4 נפצעו בינוני. הם פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי.