שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (שלישי) על העברת ניהול פרויקט המטרו מחברת נת"ע, בעקבות חריגה של כשלושה מיליארד שקלים מהתקציב, ומעל שנה וחצי בלוחות הזמנים של הקו האדום של הרכבת הקלה. פעילות הקו הייתה אמורה להתחיל עד סוף מאי לאחר שניתנה הארכה ממשרד התחבורה, אבל בגלל מחסור בימי הכשרה ובנהגים הפתיחה נדחתה, פעם נוספת, לחודש יוני.

סיוט בדרכים: ההתמודדות המתישה של תושבי המרכז בכבישים
הרכבת הקלה בי-ם קיימה את נסיעת המבחן הראשונה במקטע החדש
לא קלה דרכנו: דוח חריף של מבקר המדינה על מחדלי הרכבת הקלה 

את ההחלטה קיבלה רגב לאחר שביקרה הבוקר באתר עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה, ושוחחה עם חברת נת"ע ואנשי מקצוע ממשרד התחבורה. לדברי השרה, במהלך הסיור שמעה על בעיות בטיחותיות שמונעות את פתיחתו הסדירה של הקו האדום. "ייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות כאלה ואחרות במסגרת הרצה של הרכבת, תוך שקיפות מול הציבור וקריאה לציבור להשתתף בפיילוט תוך יידוע בדבר הבעיות", אמרה, "אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון".

עוד הוסיפה רגב: "אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי", אמרה. "בנוסף, אין חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים באפס תקלות".

מנת"ע נמסר בתגובה: " אנו סבורים כי לאור הניסיון הייחודי שנצבר בחברה בביצוע פרויקט הרכבת הקלה, לא יהיה זה נכון להסיט את ביצוע פרויקט המטרו לחברה אחרת, ומן הראוי שהחלטה זו תתקבל לאחר קיומם של דיונים מסודרים עם החברה והצגת השלכות החלטה זו על התקדמות פרויקט המטרו. אנו לא נתפשר על בטיחות הקו והנוסעים וסבורים כי נת"ע צברה ידע ייחודי שראוי ונכון לתרום לטובת ביצוע המטרו, ובטוחים כי כל החלטה שהשרה רגב וממשלת ישראל יקבלו בהקשר זה תהיה לטובת המדינה ופרויקט המטרו".