בוקר מתוח: אחרי לילה סוער שעבר על תושבי העוטף עם תקיפת צה"ל בעזה, עשרות רקטות ואזעקות בלתי פוסקות באשקלון וביישובי הסביבה, במהלכן אף פגעה רקטה בחצר בית והובילה לנזק רב, הבוקר (רביעי) צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על חזרה מלאה לשגרה בעורף והמועצות המקומיות הודיעו כי הלימודים בבתי הספר יתקיימו היום כרגיל. 

החזרה לשגרה מגיעה לאחר שלפי הדיווחים הושגה "הפסקת אש" בין ישראל לפלגים הפלסטינים. דובר הג'יהאד האיסלאמי, טארק סלמי, אמר שהלחימה הסתיימה עם עלות השחר ביום רביעי, בעוד שני גורמים פלסטינים אישרו ל"רויטרס" כי מצרים, קטאר והאו"ם סייעו להבטיח הפסקת אש "הדדית ובו-זמנית". עם זאת, למרות הדיווחים על הפסקת האש, ירי נוסף בוצע בסביבות השעה 5:30 לעבר ניר עם שבעוטף עזה.

רגע פגיעת הרקטה באשקלון (צילום: מצלמות אבטחה)

מטח לשדרות ולעוטף עזה, נתין זר נפצע קשה מרסיסים באתר בנייה
תושב שדרות שביתו נפגע במטח: "ילדיי היו בבית, בנס אין פצועים"

כאמור מוקדם יותר הלילה חיל האוויר תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה, זאת לאחר ירי הטילים המאסיבי שהתבצע ליישובי העוטף לאורך היום. לאחר שהסתיימו התקיפות ולאור המשך הירי לעבר העוטף, חיל האוויר שב לתקוף ברצועה פעם נוספת. לפי ההודעה שנמסרה מטעם דובר צה"ל במהלך הלילה, גל התקיפות השני כוון לעבר מטרות דומות לזו שקדם לו. 

לאחר חזרת התקיפות של חיל האוויר ברצועה, אזעקות נשמעות שוב ושוב לאורך הלילה באשקלון ובמספר יישובים בעוטף. האזעקות נשמעו בין היתר בזיקים, כרמיה, וארז וכן בשער הנגב. אחת מהרקטות ששוגרו לעבר אשקלון פגעה בחצר בית בחוף אשקלון. במקום נגרם נזק כבד לכלי רכב ולכמה בתים, לא היו נפגעים במקום. 

במהלך התקיפה הראשונה הלילה, חיל האוויר תקף מתחם ששימש כמחנה אימונים בארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של הארגון ובו מחסן אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים של הארגון, כך נמסר מטעם דובר צה"ל. עוד נמסר כי "במקביל, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את מטה הייצור של ארגון הטרור חמאס, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של הארגון, מוצב צבאי של המערך הימי של חמאס ומנהרה תת-קרקעית שמשמשת את הארגון בדרום הרצועה".

במקביל, בוצע ירי נוסף לעבר שדרות ומספר יישובים נוספים בעוטף עזה, בין היתר לעבר תלמי ביל"ו שבנגב, נתיב העשרה, כרמיה וכן יד מרדכי שבמועצה האזורית חוף אשקלון. בנוסף, הופעל צבע אדום בניר עוז ונירים. 

יירוט כיפת ברזל, הלילה (צילום: מג'די פתחי/TPS)
יירוט כיפת ברזל, הלילה (צילום: מג'די פתחי/TPS)

מוקדם יותר, צבע אדום נשמע במהלך הערב בשדרות, איבים וניר עם. תושבים בשדרות דיווחו על פיצוץ חזק שנשמע באזור. קודם לכן, הופעל צבע אדום גם בכיסופים, זאת על רקע הערכת המצב הביטחונית שקיימו רה"מ בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט. 

מצה"ל נמסר לאחר הירי לכיסופים, כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שנפל בשטח פתוח. לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות. מאוחר יותר זוהו ארבעה שיגורים נוספים. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד ושלושה נפלו בשטח פתוח.

טרם תגובת חיל האוויר ברצועה, העריכו גורמים ביטחוניים כי צפויה תגובה ישראלית "משמעותית ממה שראינו לאחרונה". עוד מסרו כי "התגובה תהיה בהתאם לכמות הרקטות שנורו לעבר יישובי העוטף".

כאמור, לפי דיווח בעיתון הבינערבי "אל-ערבי אל ג'דיד", מתווחים מצרים פועלים על מנת שישראל תשחרר את גופתו של עדנאן, המחבל שנפטר בכלא הישראלי לאחר שביתת הרעב שביצע, וזאת על מנת למנוע את המשך ההסלמה. עוד מסר גורם מצרי, כי נעשו מאמצים למנוע את הירי לעבר ישראל לאורך, אך אלו כשלו. עוד על פי הדיווח, המצרים שואפים להגיע להסכמות עד חצות. 

כזכור, עם תחילת המטחים, התרעת צבע אדום הופעלה מוקדם יותר בשדרות וביישובים איבים וניר עם. אדם אחד, נתין זר מסין, נפצע קשה מרסיסים באתר בנייה בשדרות. הפלגים הפלסטינים בעזה, בהם חמאס והג'יהאד האסלאמי, לקחו אחריות על ירי הרקטות לישראל.