בעקבות גל האלימות נגד להט״ב, הוועדה לביטחון לאומי בכנסת ערכה היום (רביעי) דיון חירום שיזמה ח״כ מירב כהן והאגודה למען הלהט״ב. באגודה למען הלהט״ב ציינו כי בארבעת החודשים מאז הקמת הממשלה (ינואר-אפריל) הוכפלה כמות דיווחי מקרי האלימות והשנאה נגד להט״ב, כאשר בחודש מרץ האחרון העלייה זינקה לפי ארבעה בהשוואה לאותו החודש בשנה שעברה. בנוסף, כשליש מהדיווחים על להט״בופוביה התרחשו במרחב הציבורי, עלייה של פי שלושה בהשוואה לשנה שעברה. 

חשד לפשע שנאה בתל אביב: צעירים יידו אבנים וקיללו גבר הומו
זוג הומואים הותקף בדירתם בת״א: ״תחזרו לגרמניה, לא סובל גייז״

עודד יצחק נוראני, שהותקף החודש יחד עם בן זוגו בביתו מצד שכן שאיים לרצוח אותם בשל נטייתם, סיפר: "בדירה שלנו שכן הטיל עלינו אימה כבר הרבה זמן עד שזה הגיע לנקודת רתיחה ופשוט בבוקר אחד הבחור ניפץ לנו את התריסים הכריז שהוא רוצה להרוג אותנו כי הוא שונא גייז. בנקודה זו הבחור נעצר ושוחרר, אחרי יומיים הפר את צו ההרחקה שהוטל עליו, התקיפה שלנו מוגדר כסיכסוך שכנים ולא פשע שנאה לטענת המשטרה היה נזק לרכוש, השוטרים לא אכפו כלל את צו ההרחקה מספר פעמים. מה צריך לקרות שיהרג מישהו? כאן בכנסת נאמרים דברים ואתם נוסעים באחריות של האמירות, כאן קרו לי פדופיל, אנס ואף הסוף של העם היהודי. ביום הזיכרון האחרון ברחנו בין מקומות מסתור כי אין לנו ביטחון  במקום להתאחד עם חבריי שנפלו. איך שמתנהגים כאן בכנסת משפיע באופן ישיר על מה שקורה ברחובות״. 

התריס השבור בדירה, צילום: האגודה למען הלהט״ב

שובל חכמון שהותקף בדירתו לאחר שרעולי פנים זרקו אבנים אל עבר חלון ביתו בת״א, בו היה דגל גאווה, סיפר על האירוע הקשה שחווה: "ראיתי חבורת נערים מטפסים לי על המרפסת ומנסים לתלוש את דגל הגאווה בחלון. הם שלחו לעברי מטר קללות - 'שמאלני בוגד, הומו מסריח', זרקו עליי את פחית השתייה וברחו. לא עבר שבוע ובמוצ״ש לאחר מכן, בזמן ההפגנות אני שומע מהחדר צעקות מהרחוב: 'יא בן זונה, הומו מסריח, רד', ומיד לאחר מכן שני בומים מצמררים. רצתי לחלון, ראיתי את השותף שלי רועד מפחד ואת שני החלונות שלנו מנופצים. הם זרקו לכיווננו שתי אבנים שניפצו לנו את החלונות. העברנו חומרים מצולמים למשטרה בהם ניתן לראות בבירור את הפורעים אך המשטרה סגרה את התיק והשאירה את הביטחון שלנו מופקר.  במשך כל הזמן שאני גר בת״א לא הרגשתי כזה חוסר ביטחון בבית שלנו. חוסר הטיפול של המשטרה במקרה נותנת אישור לא רשמי לפגיעה בקהילת הלהט״ב באופן מובהק. הקהילה הגאה לא הפקר, אנחנו בצבא, בכנסת, בביה״ס, בישיבות בבתי החולים, בתל אביב, בחדרה ובכל מקום. התעלמות המשטרה מהמקרה, חוסר ההתייחסות של חברי הכנסת שלנו שהבטיחו שקהילת הלהט״ב לא תיפגע במהלך כהונתם ומכניסים צעירים להט״בים לארון. לאף אחד לא מגיע לחיות בפחד במדינה שלו. כולי תקווה שנתעורר כחברה, שנבחרי הציבור שלנו יתעוררו, שכוחות הביטחון שלנו יתעוררו". 

השרה לשעבר, מירב כהן, אמרה: ״בחודשים האחרונים אנחנו עדים לעלייה דרסטית ומדאיגה של אלימות כלפי קהילת הלהט״ב. בחודש מרץ האחרון הייתה עליה של 400% במקרי האלימות כלפי להט״ב לעומת שנה שעברה, אלו פשעי שנאה לכל דבר ועניין. זה לא צמח משום מקום יש כאן ברקע אמירות להטבפוביות של נבחרי ציבור, עצם העובדה שחוק האפליה בשירותים היה בהסכמים הקואלציונים גם אם לא יעבור פוגע בקהילה כי המסר עובר והנזק אדיר. בחודש יוני יתחיל חודש הגאווה בכל הארץ בו גם יתקיימו מצעדים, אני מאוד מודאגת, המשטרה צריכה להיערך כדי שלא נראה עוד מקרים כמו הרצח המתועב של שירה בנקי ז״ל. אני מודאגת שיש תיקים שנסגרים למרות שהעבירות צולמו- זה לא הדרך לייצר הרתעה. לא הגיוני שאנשי הקהילה לא יוכלו לחיות בביטחון בגלל נטייתם המינית". 

הדיון בכנסת (צילום: באדיבות לשכת ח''כ מירב כהן)
הדיון בכנסת (צילום: באדיבות לשכת ח''כ מירב כהן)

מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב רן שלהבי אמר: ״אנחנו נמצאים במצב חירום- הקהילה הגאה לא מוגנת והלהט״בופוביה שמגיעה מהבית הזה משתוללת ברחובות. כבר ראינו לצערנו מספר פעמים שהשנאה רוצחת, שירה בנקי ז"ל נרצחה במצעד הגאווה בירושלים על ידי תוקף שכבר דקר צועדות אחרות באותו המצעד כמה שנים קודם לכן. אנחנו נמצאים כאן לפני האירועים כדי להרים דגל אדום ולומר שהכתובת על הקיר ונדרשת היערכות מיוחדת לחודשי הגאווה השנה ובכלל, לאור האקלים הפוליטי בישראל״.