בעקבות היממה האחרונה בה שוגרו יותר מ-100 רקטות לעבר יישובי העוטף, הערב (רביעי) תיערך הפגנה בשעה 19:30 סמוך לכניסה לשדרות, כאשר מארגניה קראו: "לא נתיישר למדיניות הרופסת, ולא ניתן לארגוני טרור לנהל אותנו, נדרוש ביטחון והרתעה".

למעלה מ-100 רקטות נורו מהרצועה, צה"ל תקף 16 יעדים בעזה
"אתה רוקד לנו על הדם": אלמוג כהן התעמת עם תושב שדרות בשידור חי

דביר סאסי, תושב שדרות, בין מארגני המחאה שצפויה להתקיים הערב, אמר בנוסף: "אנחנו לא רוצים להשלים עם המצב הזה. הצבעתי למפלגות הימין, הייתי אפילו פעיל. קיבלנו הבטחות מסוימות והמציאות היא ההפך. נולדתי בשדרות. הממשלה הקודמת, הייתה ממשלה שמאוד לא אהבתי, יצאתי להפגין נגדה. בטיפול בטרור הם היו מעולים. כשיש רצון, יש אפשרות להביא הרתעה. אני מרגיש שלא סופרים אותנו".

עוד המשיך ושחזר: "אתמול היה יום נוראי. האזעקה הראשונה תפסה את כולם כשההורים הלכו לאסוף את הילדים מהגנים. הם כיוונו לזה. חשבנו שתהיה תגובה ובסוף כל מה שקרה זה עוד צבע אדום. לפני שהלכתי לישון שמעתי שצה"ל תקף, חשבתי שסופסוף קיבלנו אומץ, אבל אז קמנו בבוקר להודעה של הפסקת אש שהג'יהאד פרסם לנו, אפילו לא דובר צה"ל".

סאסי תקף: "זה גורם לנו להרגיש שאין ריבונות ואין משילות. מי שמחליט זה איסמעיל הנייה. לפני שבועיים הייתה אמורה להיות כאן הופעה של חנן בן ארי, המון תושבים חיכו לה וגם היא התבטלה - כי ככה החליט איסמעיל הנייה. לאף אחד אין שליטה על זה, לא לנתניהו ולא לרשות המקומית. בן גביר אמר לי בנטיעות שעל כל טיל מעזה הוא ירה 50 טילים. אם נקשיב לכל מה שמבטיחים לנו, לא נגיע רחוק", כך לדבריו.

כאמור, למעלה מ-100 רקטות נורו לעבר ישראל משטח הרצועה ביממה שחלפה וכיפת ברזל יירטה בכ-90 אחוזי הצלחה. דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, עדכן כי במהלך לילה מורכב של לחימה בעזה בוצעו שני גלי תקיפות נגד 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. "כל המטרות שרצינו לתקוף הותקפו", מסר. לדבריו, הג'האד האיסלאמי הוא האחראי לירי, "אך חמאס ידע ואפשר את הירי של הג'יהאד".