כחלק ממדיניות אגירת אנרגיה שמוביל שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ, אישרה היום (ראשון) הממשלה הצעת מחליטים שתאיץ הקמת מתקני ייצור חשמל ואגירת אנרגיה בערים וחיבורם לרשת החלוקה הציבורית באזורים עירוניים צפופים. על פי ההחלטה, רשות החשמל תייצר את האסדרה המתאימה שתאפשר צריכת חשמל בתעריף רגיל, כחלק מתוכנית האגירה "חשמל כשר" באזורים שבהם יש אוכלוסייה המבקשת זאת.

שר האנרגיה והתשתיות, חה״כ ישראל כ״ץ: "אני מודה לראש הממשלה ולחבריי השרים על אישור חלק מרכזי מהתוכנית הלאומית לאגירת אנרגיה. אין שום סיבה שבכל מקום בו ישנה צריכת חשמל לא תהיה גם רשת חשמל יעילה ומתקדמת המבוססת על אגירה. החזון אותו אני מקדם בימים אלו יאפשר בעתיד קליטה ואגירה של חשמל שיופק מאנרגיות מתחדשות בכל רחבי הארץ, ואת הולכתו למרכזי הביקוש בשעות הצריכה - כחלק מהמאמץ לעמוד ביעדי האנרגיה המתחדשת עליהם התחייבנו.

"בניגוד לטענות השגויות שמופצות, תעריף החשמל לא יתייקר, התחרות במשק תישמר וציבור רחב בישראל יוכל סוף סוף לצרוך חשמל שלא יוצר בשבת - מבלי שהדבר יהווה עבורו סכנה בטיחותית ופגיעה סביבתית חמורה. כפי שאמרתי בעבר, בעיניי מתנגדי החרדים המעשה 'לא כשר', אך בעיניי זו דוגמה לפיתרון יצירתי שביכולתו לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת לחיים משותפים ביחד".