שבועות ספורים לפני מצעד הגאווה בירושלים, שיפתח את חודש הגאווה הישראלי, הגיש אתמול (שבת) הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות תלונה במשטרה, על איומים לפגיעה במשתתפי המצעד. 

באיומים שהגיעו מצד אלמוני בתיבת המייל של הארגון נכתב "מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל, גועל נפש. איך חוגגים את מחלת הנפש הזאת?". במייל אחר נכתב "מקומכם אינו על הקיר אלא תלויים על עץ גבוה בכיכר העיר, למען יראו וייראו".

דבריו של האלמוני התייחסו לישי שליסל, שרצח במצעד הגאווה ב-2015 את הנערה שירה בנקי בדקירות סכין. הרצח התרחש לאחר ששליסל ריצה עשר שנות מאסר בגין דקירה שביצע במצעד הגאווה ב-2005, אז דקר ופצע שלושה צועדים.

אלון שחר, מנכ״ל הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים מסר בתגובה לאירוע: "התרגלנו למציאות שבה קהילת הלהט"ב היא מושא לשנאה ורוע של קבוצות ואנשים קיצוניים. המצעד ימשיך לצעוד ללא עוררין, ויהיה בו מקום לכל אחד ואחת, לכל למי שמאמין ומאמינה באהבה, בסובלנות, בחופש ובשוויון. אנחנו קוראים מכאן להצטרף אלינו למצעד השנה שצפוי להיות המצעד הגדול בהיסטוריה שלנו. דבר לא יערער את ביטחוננו ואת זכות קיומנו, הצועדים והצועדות יצעדו בראש מורם וללא מורא. אני קורא למשטרת ישראל להגיע לאותו אדם ולהתייחס לכל איום קטן כגדול, כדי להבטיח את בטחונם של הצועדים והצועדות ולהבטיח את קיומו הבטוח של המצעד״.