בגן נר טוענים כי לאחר הדיון היום (ראשון) במעצרו של החשוד בירי החל גל הצתות ברחבי הישוב. במקביל, דיאר עומרי בן ה-19 הובא למנוחות בכפרו.

אביו של הצעיר שנרצח בקטטה בכביש בגן נר: "התיעוד מראה שהבן אדם רצה להרוג"
רבש"צ גן נר על הקטטה הקטלנית בכביש: "היורה היה מבוהל ומבולבל עם חולצה קרועה"

ניר בן שימול, רבש"ץ הישוב גן נר וחבר ארגון הרב"שצים מבית ההסתדרות הלאומית, טען כי: "לצערנו אנו חווים הסלמה אשר באה לידי ביטוי בהצתות שונות שהחלו בשעה האחרונה. הרבש"צים לא אמורים לטפל באירועים פליליים אך אנו לא נפקיר את ביטחון האזרחים. אנו מצפים ממשרד הביטחון שכמו שאנו לא מפקירים את תושבי האזור, כך לא יפקירו אותנו. נמאס לנו להיות 'רכיב ביטחוני' ותו לו. אסור שהרשב"צים ימשיכו להיות שק החבטות של ישראל".

כאמור, מוקדם יותר היום הוארך בשבעה ימים מעצרו של דניס מוקין, תושב גן נר בן ה-32, אשר ירה למוות בצעיר דיאר עומרי בן ה-19 מהכפר סנדלה במהלך עימות בכביש.  במהלך הדיון בעניינו בבית המשפט בנצרת הותר שמו לפרסום. עוד עלה כי בבדיקות שערכה המשטרה נמצאו בדמו של החשוד שרידי אלכוהול.

דיאר עומרי, דניס מוקין (צילום: דוברות המשטרה,רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
דיאר עומרי, דניס מוקין (צילום: דוברות המשטרה,רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אביו של המנוח ציין: "אנחנו חיים כאן יחד, אבל השר בן גביר כבר אמר ליהודים שערבים הם אויבים". בבית המשפט טענו בני המשפחה כי אירוע כזה של רצח בקטטה שהחלה על הכביש יכול להבעיר את אזור הגלבוע כולו. הבן שלי דחף אותו ורצה להיפטר ממנו, וכשחזר לרכב הוא ירה בו והרג אותו", אמר האב. בני המשפחה אומרים: "אמרו לתת נשק לכל אזרח, וזו התוצאה. זה אירוע שחוצה כל קו אדום. היהודי שרצח אותו בדם קר".