ירון רוט, בנה של אסתר רוט שחמורוב, האתלטית הטובה ביותר של ישראל בכל הזמנים, כלת פרס ישראל לספורט וחינוך גופני (1999) וניצולת מינכן 1972, פנה לציבור הרחב בישראל וביקש למצוא אנשים שיסכימו לתרום לאמא שלו כליה. זאת, לאחר שלפני מספר ימים אושפזה רוט שחמורוב בבית החולים ביילינסון בפתח תקווה והיא מתמודדת עם דחיית הכליה שהושתלה בגופה לפני 14 שנים. רוט שחמורוב זקוקה להשתלה חוזרת.

ירון רוט, בעבר אלוף ישראל בסיוף ומדליסט ארד באליפות אירופה לנוער עד גיל 20, אמר היום (שלישי): "אמי סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, והיא זקוקה להשתלה חוזרת של כליה כדי להציל את חייה. אנחנו במשפחה סובלים ממחלת כליות גנטית של כליות פוליציסטיות ולכן לצערנו אנחנו לא יכולים לתרום לה כליה. בשם משפחת רוט שחמורוב אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי אסתר רוט שחמורוב כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים ולתפקוד מלא". 

כל אדם מעל גיל 27, ללא מחלות רקע, שלא נולד פג, אדם ללא משקל עודף שערך ה-BMI נמוך מ-29 ונשים שסיימו ללדת ולא היתה להן סכרת הריונית, יכול לתרום.

התהליך ילווה על ידי עמותת מתנת חיים בראשותה של הרבנית רחל הבר, כלת פרס ישראל (2023) למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, שייסדה את העמותה ומעודדת עזרה לחולים הזקוקים לכליה על ידי תרומת כליה מאדם חי.