משרד העלייה והקליטה ציין היום את התשיעי במאי, יום הניצחון של בעלות הברית על גרמניה הנאצית בטקס שנערך במשכן הכנסת. הטקס נערך במעמד שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, מנכ''ל משרדו, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר מזרחי העולמי הרב דורון פרץ, גיבורי המלחמה, חברי כנסת וארגוני נוער. את מהלך הטקס ליוותה תזמורת המשטרה ומקהלת "היו ימים חבר". 

"כמה סמלי שהתלכדו להם התאריכים של התשיעי במאי ול״ג בעומר, מרד בר כוכבא והשלכותיו ההיסטוריות ואולי כתיקון, הניצחון על גרמניה הנאצית וההשלכות ההיסטוריות שהביאו להקמתה של מדינת ישראל", אמר השר סופר בטקס. "למעלה ממיליון יהודים נלחמו בצבאות בנות הברית, בבריגדה, כפרטיזנים וכלוחמי המחתרות. למעלה מחצי מיליון נלחמו בתוך הצבא האדום, כ-200 אלף מתוכם נפלו במערכות הקרב".

עוד אמר השר: "המספרים בלתי נתפסים ורק יכולים להעיד במקצת על עוצמת הקרב והגבורה שנדרשה בעת ההיא. לחמנו תחת דגל זר ועל אדמת נכר. בשם ממשלת ישראל אני רוצה להודות לכם על ניצחון החשוב הזה על הגבורה, אני רוצה להודות לכם על העברת שרשרת הגבורה ורוח הניצחון".

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין, אמר: ״ניצחנו במלחמת העולם השנייה, ניצחנו במלחמת העצמאות וננצח גם היום. כל מי שירים יד עלינו- דמו בראשו״.