הלילה (בין שני לשלישי), החל "מבצע מגן וחץ", עם חיסול שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה. מאז החל מתח רב וחוסר ידיעה נרחב ברחבי הארץ באשר להמשך פעולות הצבא אל מול ארגוני הטרור, והתגובה האפשרית שתבוא. ענת דוידוב שוחחה על כך היום (שלישי) עם טל לב רם ('מעריב', 103FM) אשר עדכן בכל הפרטים החדשים. 

הנקמה תמהר להגיע? בארגונים הפלסטינים מבהירים: "הופסקו המגעים עם ישראל"
"יש להם הרבה מה להפסיד": כיצד צפויה להיראות תגובת חמאס לתקיפה בעזה?

"יש היערכות ומוכנות - ניסיון של מערכת הביטחון לנצל את השעות הללו. ברור שירי יהיה, השאלה היא רק שאלה של זמן - מי, איך ובאיזה היקף", הבהיר תחילה, והסביר: "הם (ארגוני הטרור) חטפו מכה לא פשוטה, גם יש הרבה דילמות בתוך עזה מי יגיב ואיך יגיב, ויכול להיות שעצם העובדה שיש כרגע מתיחות ומוכנות לירי רקטות, יכול להיות שזה גם נלקח בחשבון. שאלת עיתוי התגובה יכולה להישאר פתוחה גם במשך עוד כמה שעות". וציין: "אין ספק בכלל לגבי התגובה, השאלה היא שאלת העיתוי, וכיצד חמאס יראה את עצמו בתוך האירוע הזה".

כשנשאל האם חמאס יהיה חלק מהאירוע הביטחוני, השיב: "מהשיחות שלי עם בכירים במערכת הביטחון, התחושה שלהם היא שחמאס עושה הרבה כדי לצאת החוצה ולא רץ להיות פעיל. יש לו המון מה להפסיד, אבל מצד שני הוא צריך להראות שהוא עושה, פועל, לא משאיר את הג'יהאד האסלאמי לבד. יש שיח גם בתוך החמאס, זהו סיפור מורכב. ישראל עושה הרבה כדיל למקד את האירוע רק בג'יהאד האסלאמי, אבל בשונה מסבבי ההסלמה שהכרנו בשנים האחרונות, שהג'יהאד האסלאמי היה הכתובת הבלעדי, לחמאס היה תירוץ להישאר על הגדר - הסיפור עכשיו הוא לא אותו סיפור".  

לדבריו של לב רם, "בצד הישראלי מנצלים את הזמנים האלו לגיוסים נקודתיים של מילואים. אנחנו רואים כבר תוכנית של פינוי אוכלוסייה בעוטף עזה שזו הפקת לקחים נכונה מהפעמים הקודמות. אין פה תוצאה שתכריע את כל הטרור בעזה. מבחינת ישראל, אם היה אפשר לסגור את האירוע עכשיו, אין בכלל ספק שהייתה עושה זאת, אבל כנראה שזה לא יקרה - נערכים להמשך".

הפרשן עוד הבהיר: "אנחנו בשלב ההמתנה, אבל חשוב שזה לא יהיה עם לחץ והיסטריה. אנחנו צריכים לזכור שאנחנו כבר בוגרי סבבי הסלמה, כנראה שיהיה סבב נוסף, אבל לא צריך להיכנס לפאניקה. צריך להקשיב להנחיות ולפעול על פי הן. לא פחות ולא יותר". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM