מבצע "מגן וחץ": בצל הלחימה ברצועת עזה, תושבים רבים בעוטף עזה ובשדרות החלו כבר אתמול (שלישי) להתפנות מבתיהם לעבר המרכז, עד שיסתיים סבב הלחימה. על פי הערכות, בהתארגנות "משב רוח" שהוציאה אוטובוסים אל המרכז עזבו כ-2,500 תושבים. 

ישראל תחת מתקפת טילים: ירי נרחב לתל אביב, המרכז והדרום
המבצע יתרחב? דיווח בלבנון: "הג'יהאד נערך לתגובה מתואמת עם חמאס"
אחד ממובילי המחאה מאשים: "ברור שנתניהו מנסה לעשות הון פוליטי מהמבצע"

תושבים רבים נוספים עזבו עצמאית, ואלו שנותרו בעיר נשארו צמודים למרחבים המוגנים הביתיים. את תוצאות הלחימה המיידיות אפשר לראות במרכז המסחרי בשדרות, שעמד היום ריק מאדם, כשמרבית החנויות נסגרו. "עצוב לראות את המרכז פשוט שומם", אמר תושב העיר ל"מעריב". "כמעט הכל סגור אבל אנחנו רגילים לזה מימי לחימה קודמים. אני מקווה שנחזור לשגרה כמה שיותר מהר. אנחנו מגבים את כוחות צה"ל בכל פעולה".

תקיפת צה''ל בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)
תקיפת צה''ל בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר היום פגעה רקטה בבית בשדרות, וגרמה נזק לגג. דיירי הבית היו מאלו שעזבו למרכז בצל ההסלמה, ולא היו נפגעים. "אי אפשר להמשיך ככה", אמר אחד השכנים. "אנחנו תומכים ביוזמת הממשלה". עד ראייה נוסף סיפר: "הרקטה התפוצצה ליד שישה בלוני גז, היה פה נס שהבית היה ריק".

מוקדם יותר היום הופעלה אזעקה בתל אביב ובכל רחבי גוש דן. במקביל, אזעקות הופעלו גם באשדוד, ראשון לציון, אשקלון, שדרות וביישובי עוטף עזה. זאת, לאחר שחיל האוויר תקף ברצועה כלי רכב ובו פעילי טרור שהיו בדרכם לעמדת שיגור רקטות. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בתקיפה שהתבצעה בח'אן יונס, נהרג אדם אחד. במקביל, בכיר בחמאס חו"ל שוחח עם רשת אל-מנאר, ערוץ הבית של חיזבאללה, ואמר כי "העיכוב בתקובה לתוקפנות הישראלית ברצועת עזה הוא חלק מהתגובה, תנו לנתניהו וחייליו להמתין. חמאס יהיה חלק מהתגובה הצפויה שתהיה חזקה וכואבת".

בשיחה עם כתבים צבאיים, עדכן דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי בשעות האחרונות זיהו בצבא פעילות של הג'יהאד האסלאמי בסמוך למשגרי רקטות, ובמסגרת זו תקף צה"ל חוליה. כמו כן, ציין תא"ל הגרי, כי בצה"ל נערכים לאפשרות של ירי רקטות בעקבות התקיפות, ועל כן מתבצע מבצע ממוקד כנגד ארגון הטרור. כמו כן, הוסיף דובר צה"ל כי נמשכת הפעילות ביהודה ושומרון, כשמקביל, קיים הרמטכ"ל הערכת מצב יחד עם אלוף פיקוד דרום.