פרומה גלנט, אמו של שר הביטחון יואב גלנט, הלכה הבוקר (חמישי) לעולמה בגיל 88. פרטי הלוויתה והשבעה ימסרו בהמשך. מסביבתו של גלנט נמסר כי הוא ימשיך לעסוק בעניינים המבצעיים באופן שוטף.

אמו של יואב גלנט: "רצתי על גוויות, אחי הקטן מת כי לא היה מה לתת לו לאכול"

פרומה גלנט לבית סגל, שורדת שואה ילידת פולין, העפילה לארץ על סיפון האוניה אקסודוס שנעצרה על ידי הבריטים ומרבית פליטיה היהודים גורשו אל גרמניה הכבושה עד שעלתה לארץ והתגוררה בדירה רעועה ביפו. פרומה בנתה חיים ומשפחה בארץ ישראל. 

פרומה גלנט (צילום: יהונתן שאול)
פרומה גלנט (צילום: יהונתן שאול)

"אני חושבת שלא הייתה לי ילדות, גדלתי מאוד מהר ונהייתי בוגרת. הילדים שלנו הפכו להיות הדבר הכי יקר שיש לי". סיפרה בראיון לאיילה חסון ב-103FM. "כשפרצה המלחמה הייתי בת חמש, התגוררתי עם ההורים שלי ואחותי הצעירה בעיירה קטנה בפולין. בוקר אחד הלבישו אותנו והחביאו אותנו מתחת לעצים כי התחילה המלחמה. במשך כל היום היינו שוכבים על הרצפה ומתחבאים. אני זוכרת שיום אחד עבר מעלינו מטוס גרמני קטן שטס מאוד קרוב לקרקע וזרק פצצה שגרמה לפיצוץ בכל העיירה שלנו שעלתה בלהבות. מה שהיה היה, ההורים שלי סרבו לדבר על הנושא ולא פצחו פה. אני לא יכולה להבין את הדברים הנוראים שהיו בגרמניה. כיום אנחנו עם אחד וכעם עלינו להיות חזקים ולא לריב אחד עם השני, כולנו אותו העם".

תעודת העולה של פרומה גלנט (צילום: יהונתן שאול)
תעודת העולה של פרומה גלנט (צילום: יהונתן שאול)

 
השר גלנט סיפר על הקשר המיוחד עם אמו: "אמי ואני קשורים מאוד. החל מגיל 16 אני ואחותי רק איתה. עזרתי לפרנס את הבית לאחר מות אבי וחיינו בצמצום. היינו בקשר הדוק". לאחר ההודעה על פיטוריו של גלנט בחודש מרץ האחרון, פרסם שר הביטחון סרטון בו הוא נראה מדבר עם אימו ומעודד על ידה. "יש לך שכל ואומץ", אמרה לו.

פרומה גלנט ויואב גלנט (צילום: יהונתן שאול)
פרומה גלנט ויואב גלנט (צילום: יהונתן שאול)