ראשי הרשויות קיימו היום (ראשון) דיון חירום בעקבות קרן הארנונה והודיעו על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, אלא אם הוא יוסר מחוק ההסדרים.

ראשי הערים מתכנסים לדיון מכריע: האם השביתה תימשך גם מחר?

עד כה התייחסו לשביתה בעיריות גבעתיים, רמת גן, אור יהודה, תל אביב, נס ציונה, הרצליה, הוד השרון, קריית אונו, אילת, מודיעין מכבים רעות, ראשון לציון, באר שבע, אשדוד, פתח תקווה וחיפה.

סערת קרן הארנונה: מה משמעות ההצעה ועל מה המהומה?

ראש העיר ר"ג, כרמל שאמה הכהן, כתב בטוויטר: "הרבה בזכות הגיבוי מקיר לקיר שקיבלתי מכם להילחם בשוד הארנונה, אפילו במחיר השבתת העיר הצלחנו לבטל את ההסכמה שניתנה ע"י השלטון המקומי לאישור חוק השוד תחת איום חמור של הממשלה כפי שהעיד יו"ר השלטון המקומי: 'הניחו לנו אקדח על השולחן'. ברגע זה השלטון המקומי החליט פה אחד על השבתה מלאה של השלטון המקומי, כולל מערכות החינוך החל ממחר בבוקר". 

ראש העיר נס ציונה, שמואל בוקסר, הוסיף: "יש כאן נסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו. תמיכתכם במאבק הצודק קריטית".

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, אמר: "גם אני פורש היום מפורום ה-15, אם הם לא עומדים לצדנו אין לנו מה לעשות שם. המספרים שמעמידים בפניכם לא נכונים, לא יכול להיות שכל ראשי העיר לא מבינים".

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, מסרה: "קרן הארנונה היא חוצפה ממדרגה ראשונה ומהווה הפרת הסכם חמורה שהמדינה חתמה עימנו - ונסרב לה בתוקף. במהלך השבועות האחרונים עלה במלוא העוצמה על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הרעיון ההזוי להקים קרן ארנונה שכל תכליתה היא להוציא כספים מרשויות חזקות כלכלית, כמו אור יהודה, ולהעביר לרשויות שונות. לא אתן לזה יד ולא אסכים לכך בשום אופן".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, חיזק את דבריהם ואמר בגלצ: "יש לי תיכון דתי מהשומרון ואותו אני הולך לסגור. שסמוטריץ' יממן את התיכון הזה. 130 ילדים לא ילמדו אצלי".

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון, תקף: "אני מתנגד לקרן הארנונה שהממשלה מתכוונת להקים במסגרת חוק ההסדרים. במקום להשקיע מיליארדים בתשתיות בפריפריה, משחקת אותה המדינה כרובין הוד, ומסיתה רשויות נגד רשויות. זו קרן שתפגע בכלל הרשויות במרכז ובפריפריה ועלינו להתנגד אליה בכל התוקף. לצערי הפעם, עם כל הערכתי למרכז השלטון המקומי, הם הגיעו לפשרה שמסכנת את עתיד השלטון המקומי. פשרה שהופכת את כספי הארנונה שלנו לקופה הקטנה והפוליטית של המדינה".

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, זעם בגלצ: "המדינה באה ואומרת - 'הצלחתם ליצור רשות איתנה? בואו נעניש אתכם'. בעולם שבו אמת היא שקר, סמוטריץ' יכול להציג את עצמו כאביר הצדק החלוקתי, אבל יש פה ניסיון אלים להעניש את הרשויות שמפריעות לממשלה ביום יום".

"זה חוק שפוגע ברשויות מסוימות, אי אפשר שלא לתהות למה דווקא בהן", אמרה גני גונן, ראש מועצה אזורית דרום השרון על חוק הארנונה וחלוקת התקציבים לרשויות מקומיות.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר כי "אם החוק לא ייעצר, תיגרם פגיעה חמורה בשירות לכל תושב ותושבת ולא נוכל בכלל לקדם את הפיתוח העירוני ולכך לא נסכים בשום פנים ואופן. זאת לא החלטה שקיבלתי בקלות, אני מודע למשמעויות ולמחירים שאתם משלמים אולם כנגד השוד הזה, לא נוכל לשתוק. הממשלה הזאת וכל ממשלה שתחליט להכניס את ידיה לקופה של עיריית אשדוד ולפגוע בשירות לתושבי העיר, תיתקל בהתנגדות עזה. אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לעצור מיידית את החקיקה הלא הגונה ולא הוגנת. הארנונה של אשדוד רק לאשדודים".