בוריס גלפנד, מרבי האמנים הגדולים בעולם השחמט בשני העשורים האחרונים, וגדול שחמטאי ישראל בכל הזמנים, יפתח את אירועי "בליינד דיי 2023" ביום חמישי הקרוב. מדובר ביום ההזדהות עם מוגבלויות וליקויי ראייה בישראל אותו מציינים בתאריך 6 ביוני (לשם הסמליות של חדות ראייה 6/6), יפתח באירוע משחק שחמט בראשון לציון בשילוב שחקנים בעלי מוגבלויות שונות.

בין השחקנים ישתתפו שמונה עם לקויות ראייה. השחקנים ישחקו מול בוריס גלפנד כמו מול ראש עריית ראשון לציון ובכירים בעירייה. את האירוע מפיקים במשותף המרכז לעיוור בישראל, מרש"ל ראשון לציון ואגודת השחמט המקומית. משחקים פתוחים יתקיימו באירוע הפתוח לציבור כולו.

עו"ד זוהר הלוי, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל אומר: "יום הבליינד דיי הוא יום הזדהות עם ציבור לקויי הראייה בישראל. זוהי הזדמנות עבור כל אדם להכיר ביכולות, במסוגלות ובעולמם של אלה שאינם רואים ברור. באמצעות משחק שחמט תינתן לכל אחד הזדמנות לאתגר עצמו ולשחק תוך עטיית כיסוי עיניים ובכך לחוות במקצת את העולם מזווית הראיה של אדם עם מוגבלות ראייה. פעילות זו מעבירה מסר לפיו אנשים עם לקויות ראייה יכולים וצריכים להשתלב בכל תחומי החיים והחברה, בהינתן הזדמנות שווה וההתאמות הנדרשות".

עו''ד זוהר הלוי, מנכ''ל המרכז לעיוור בישראל (צילום: עמית הלוי)
עו''ד זוהר הלוי, מנכ''ל המרכז לעיוור בישראל (צילום: עמית הלוי)