רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, התרעם היום (ראשון) על המהלך שנידון בוועדת הכספים בכנסת שדנה בקרן הארנונה, ושעתידה לקחת כסף מעסקיים מקומיים של רשויות אחרות. בשיחה על כך עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM, הסביר: "אמרו לנו 'חברים יקרים כל אזור תעסוקה, כל מסחר שאתם מקימים - אנחנו רוצים להיות שותפים, ניקח לכם חמישים אחוז ונעביר את זה למי שאנחנו רוצים'. הסיפור מהדהד חודשים באוויר ואף אחד לא חלם שבאמת מישהו יעביר את הדבר הזה. אף אחד לא חשב שהם עד כדי כך יהיו מטורפים לעשות את הצעד החד־צדדי הנוראי הזה", תקף.

סמוטריץ' טוען: זה הסיכום שהשגתי עם חיים ביבס והופר
סערת קרן הארנונה: מה משמעות ההצעה ועל מה המהומה?

בהמשך, עוד טען: "אנחנו חתמנו על הסכם גג שמדבר על מספר יחידות דיור מנגד מספר תעסוקה בשביל לחסות, ופתאום אותו אחד שחתם איתנו על ההסכם - פשוט מרמה אותנו וגונב מאיתנו. באותו הרגע הוא לוקח לך כמעט חמישים אחוז מהתעסוקה. אין דבר כזה". כשנשאל מי הגורם שרימה אותו, קינסטליך השיב בנחרצות: "פקידי האוצר, אף פעם לא ראיתי התנהלות כזאת, ברור שזה יגיע לבג"ץ ולא יסתיים פה". 

קינסטליך ביקש להבהיר: "עשו כבר דבר כזה עם קרן הניקיון לפני שנים. לקחו מהרשויות המקומיות מיליארדים ומה הכסף הזה היום משמש? הלוואות להסכמים הקואליציוניים. זה כסף שלא יגיע לאף אחד".

לבסוף, התייחס לשביתה המתוכננת מחר: "ביבס הוא מהליכוד ויש עוד הרבה ראשי רשויות מהליכוד שיצטרפו לשביתה. מתוך 300 רשויות לא כולן ישבתו, אבל אני מניח שהגדולות יצטרפו - נראה מחר ומחרתיים. השביתה היא ללא הגבלת זמן, זו לא שביתת אזהרה ליום אחד".

ערך את הכתבה: דוד זבולוני 103FM