עמותת "רוח נשית" המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית ומשפחתו של פרופ' יוסי קטן ז"ל, שהיה ממייסדי העמותה, גאות להציג את זוכת "אות קטן" למעורבות חברתית וקידום צדק מגדרי לשנת 2023. הזוכה השנה היא ד"ר רות לבנשטיין-לזר, שנוסף להישגיה האקדמיים המרשימים, מחויבת ופועלת באופן מתמשך, נרחב ובעל השפעה, לקידום צדק חברתי מגדרי במדינת ישראל.

ד"ר לבנשטיין-לזר היא אחת ממומחיות המשפט הבולטות בישראל בחקר אלימות מינית כלפי נשים. היא מכהנת כיום כדיקנית הפקולטה למשפטים במכללה למנהל.

מעבר למנהיגותה ולמחקריה האקדמיים, היא יצרה גשרים בין האקדמיה לבין מרחבים חברתיים מקבילים, והגתה, הנהיגה והוציאה לפועל את הקליניקה המשפטית לזכויות נשים במכללה למנהל, מפעל קליני ופדגוגי בהתנדבות, ברוחו של פרופ' יוסי קטן ז"ל. הודות לקליניקה המשפטית, מצאו אותה חברי ועדת "אות קטן" ראויה לקבלת הפרס. במסגרת הקליניקה יזמה ד"ר לבנשטיין-לזר והוציאה לפועל עשרות פרויקטים ייחודיים.
 
האקטיביזם הקליני  של ד"ר לבנשטיין-לזר כולל קידום הצעות חוק, עריכת כנסים ושולחנות עגולים בכנסת ובכלל, בסוגיות שונות וביניהן: כפייה מינית, זנות ויחס המשטרה, הנגשת סיוע משפטי באמהרית, נערות בסיכון, עבירות מין ברשת, הדרה כפולה של נשים בשוק העבודה, התיישנות עבירות מין, חובת דיווח אלימות במשפחה, נשים יולדות ונשים חרדיות ועוד.
 
ד"ר לבנשטיין-לזר תורמת רבות ממרצה ומזמנה למען הקניית הערכים שמשמשים נר לרגליה. היא מרצה בכל הזדמנות על המשפט הפלילי, על מגדר ועל אלימות כלפי נשים וכן על תפישות של צדק, שוויון ושינוי חברתי.
 
פרופ' יוסי קטן (ז"ל) היווה דוגמא ומופת לשילוב בין קריירה אקדמית פורצת דרך בתחום העבודה הסוציאלית והמדיניות החברתית בישראל לבין מעורבות ועשייה חברתית ומגדרית ענפה. עבור רבות ורבים הוא היווה אבן שואבת בלחימתו חסרת הפשרות עבור צדק חברתי. לאחר פטירתו של פרופ' קטן במרץ 2012, החליטו בני ובנות משפחתו, בשיתוף עם עמותת "רוח נשית", בה פעל למן ייסודה, להמשיך ולשמר את מורשתו באמצעות מתן אות הוקרה שנתי לאישיות אקדמית, המסורה ומחויבת לעשייה חברתית מגדרית, במקביל לפועלה האקדמי.
 
מטרת "אות קטן" היא לקדם מעורבות חברתית התנדבותית של חוקרים וחוקרות אקדמיים, התורמת להגברת העשייה החברתית-מגדרית ולצדק חברתי-מגדרי. זאת, כמובן, לצד הענקת הוקרה והכרה לזוכה.