טל בן יוסף, בן 54, נהרג בהתרסקות מטוס קל היום (שני) בשטח פתוח בין טובא זנגריה לאליפלט שבגליל העליון. אאדם נוסף, בן 30 נפצע באורח אנוש בהתרסקות המטוס. פראמדיקים ממסוק מד"א-הצלה אייר שנחתו בזירת האירוע העניקו במקום טיפול רפואי לשני הטייס ונוסע נוסף שנלכדו ופינו אותם לבית החולים. מאוחר יותר נקבע כאמור מותו שלבן יוסף. כוחות משטרה הגיעו למקום, נסיבות האירוע נבדקות. 

מהמשטרה נמסר כי במוקד 100 התקבל דיווח מרשות שדות התעופה אודות טייס שדיווח על נחיתת אונס, ולאחר מכן הקשר עמו נותק. עם קבלת הדיווח שוטרי המחוז הצפוני החלו בסריקות יחד עם מסוק של היחידה האווירית ומסוק של מד״א ובתוך זמן קצר המטוס אותר בשטח פתוח סמוך ליישוב אליפלט. 

התרסקות מטוס קל בגליל העליון (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז צפון)
התרסקות מטוס קל בגליל העליון (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז צפון)

הפראמדיקים במסוק מד"א הצלה-אייר מאיר בן יאיר ויואב שושה סיפרו: "קיבלנו את הדיווח על התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ומיד המראנו למקום במסוק מד"א-הצלה אייר החדיש ששודרג רק לאחרונה, ובעל יכולות לנחות בכל מקום. מיקום ההתרסקות לא היה ידוע בשלב הזה וביצענו סריקות מהאוויר על מנת לאתר את הזירה במהירות והאפשרית ולהתחיל בטיפול הרפואי. כעבור מספר דקות של סריקות זיהנו את שברי המטוס על הקרקע. למרות שמדובר בשטח סלעי קשה מאוד לנחיתה המסוק החדיש שלנו יכל לנחות שם ונחתנו בסמוך למקום ההתרסקות".

"ירדנו מהמסוק עם כל הציוד הרפואי הנדרש ורצנו לשברי המטוס. הבחנו בטייס ונוסע לכודים", הוסיפו, "הבנו שנדרשות פעולות חילוץ מורכבות מאוד וללוחמי האש לא תהיה אפשרות להגיע למקום באמצעות הכבאיות. תיאמנו עם המוקד שיזניקו כבאים למנחת מחניים והמסוק שלנו, מסוק מד"א-הצלה אייר חזר לשם והביא אלינו את הכבאים עם ציוד חילוץ מיוחד. המשכנו בטיפול רפואי עד להגעת הכבאים וכאשר הפצוע חולץ העברנו אותו למסוק שלנו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב. הפצוע השני שהיה מחוסר הכרה חולץ בהמשך אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ומותו נקבע בשטח ע"י רופא".