סערת חוק קרן הארנונה: הערים הגדולות שהודיעו על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים עד ליום חמישי הן, בין היתר - תל אביב, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, מודיעין־מכבים־רעות, אשדוד, חיפה, כפר סבא, הרצליה ורמלה, כאשר מנגד עיריית ירושלים הודיעה שלא תצטרף לשביתה.  

סמוטריץ' טוען: זה הסיכום שהשגתי עם חיים ביבס והופר
במשרד האוצר תוקפים: "שביתה מצד ראשי הרשויות? לא הגיונית ולא הוגנת"
המספרים נחשפים: אלו הערים שירוויחו מקרן הארנונה

במסגרת השביתה, אין קבלת קהל ואין מענה לשיחות טלפוניות, כאשר גם שירותי הניקיון על ידי עוברי העיריות הושבתו. גני הילדים העירוניים והצהרונים הושבתו, ובבתי הספר היסודיים לא עובדים מאבטחים. לעומת זאת, החינוך המיוחד ממשיך לפעול. 

כזכור, המחלוקת נסובה סביב המודל המוצע על ידי האוצר, כאשר במסגרת חוק ההסדרים הרשויות המקומיות, כל אחת לפי חלקה, יפרישו לקרן בצורה דיפרנציאלית אחוז מסוים מתוך ההכנסות מהגידול בארנונה עסקית, בהתאם להכנסה לנפש מארנונה עסקית. מתוך הקרן יוענק מענק שנתי קבוע לרשויות המקומיות בסך 2,000 שקל עבור כל היתר בנייה ליחידת דיור שהיא מוציאה.

הרשויות המקומיות כאמור מתנגדות, והשלטון המקומי יצא להילחם כנגד היוזמה. טענת המתנגדים היא שמדובר בפגיעה גדולה ברשויות וכי הדבר לא יסייע בפתרון משבר הדיור. אחרים אמרו כי מאחורי ההצעה עומדים שיקולים פוליטיים.