בוקר טוב מיוליה: ודאי תשמחו לשמוע כי כלבת הים הנזירית שזכתה לשם יוליה, שהגיחה אל חופי יפו בסוף השבוע האחרון, עדיין איתנו: אחרי שחזרה אמש לים לשחייה וארוחה לילית היא שבה הבוקר אל החוף לתפוס תנומה בשמש החמימה. 

אל תפריעו לה בשנ"צ: צפו בכלבת הים יוליה תופסת מנוחה בחוף

כלבת הים יוליה שבה אל החוף

מפקח רשות הטבע והגנים שור ענתבי סיפר: "הגעתי הבוקר לתצפית למרות שכלבת הים שהתה כל הלילה בים, רציתי לוודא מה מצבה והאם בחרה לעלות שוב, לשמחתי מספר דקות לאחר הגעתי ראיתי שהיא מתמקמת במקום נוח יותר עבורה, נשארתי במקום להשגיח עליה ולאפשר לה לנוח בבטחה עד הקמת התיחום החדש".

בשעה שלאחר מכן נצפתה כלבת הים בים ובחוף לסירוגין, כשמתנדבי עמותת דלפיס ופקחי רשות הטבע והגנים שומרים עליה מההתקהלות שנוצרה במיקומה החדש, מיד עם הגיעה אל החוף. המתנדבים המשגיחים במהלך כל היום הציבו בזריזות מחדש את הגדרות ושומרים עליה במקומה החדש בעוד היא מתחממת לאור קרני השמש.

הווטרינר אלון לוי מדגיש את החשיבות השמירה על הכלבים בחוף, לבל יתקרבו ליוליה: "בעבר כבר דווח לא פעם על תקיפות כלבי ים על ידי כלבים. מעבר לעובדה שהם עלולים להעביר טפילים – קרציות ופרעושים – וכן מחלות. חשוב למנוע מכלבים להגיע למקום, ולהקפיד ללכת איתם קשורים ברצועה. פצע נשיכה אחד, ולכלבת הים תידרש פרוצדורה רפואית מורכבת. אנחנו לא רוצים להגיע לזה".  

ד"ר מיה אלסר מדלפיס, מנהלת מחקר כלבי הים בישראל: "להערכתי מדובר בהתאוששות נורמלית של כלבת הים. אני מעריכה שהיא תבלה יותר ויותר זמן במים ולא תעלה בחזרה בדיוק לאותה נקודה. ולכן חשוב לפנות לציבור, להסביר שייתכן שההתאוששות והשהייה במים מצביעים על סיומו המתקרב של הביקור - ולבקש מכולם לשמור על מרחק כדי לתת לה לשוב הביתה בשלום".

כלבת הים יוליה (צילום: שור ענתבי רשות הטבע והגנים)
כלבת הים יוליה (צילום: שור ענתבי רשות הטבע והגנים)

"היא נכנסת למים, אוכלת, וחוזרת להתחרדן בשמש"

שי קבסה, פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, סיפר ב-103FM על מצבה של יוליה בימים אלה. "שלומה מצוין, כמו במשך כל הימים האחרונים. עושה מה שכלב ים נזירי עושה, אוכל וחוזר לנוח", סיפר קבסה בפתח השיחה.

"היא מתחרדנת בשמש במהלך היום, מדי פעם מזיזה את האגן כי לא נוח לה איזה סלע וחוזרת לאותו מילימטר. היא נכנסת, אוכלת, חוזרת, זה רק מראה שהיא במצב טוב. יש עליה שמירה של 24 שעות על ידי הפקחים. באים המון אנשים, השטח מגודר".

עוד שיתף קבסה על התנהלותם של המבקרים הבאים לצפות בכלבת הים: "פשוט כייף לראות את זה. באים, מצלמים, באים עם משפחות. יש הסברה על בעלי החיים האלה. היא לא במצב סיכון, זה שהיא עולה ויורדת, הולכת לאכול וחוזרת זה רק מעיד טוב. זה באזור תל אביב יפו, אני לא מהאזור אז אני לא יכול להגיד איזה חוף".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו 103FM