אלכס שוורצמן, 56, שחקן דמקה בינלאומי שהוכתר 10 פעמים בתואר אלוף עולם, לא תיאר לעצמו כי שבוע לאחר שיעלה לישראל כבר ייצג את המדינה באליפות העולם בדמקה. מזה זמן, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, אלכס תכנן לעשות עלייה ולהגיע לנוף הגליל, עיר שיש לו בה חברים רבים, ביניהם חבר מועצת העיר ושחקן הדמקה הבינלאומי, אלכס גנטמן ( מקום 7 בעולם).

כשנודע לגנטמן על החלטתו של חברו לעלות לישראל, הוא  החליט להפתיע אותו ולרשום אותו לתחרות העולם בדמקה שמתארחת בעיר "לא הייתי בטוח שהוא יגיע  לארץ לפני התחרות, אבל היה לי ברור שעם הרזומה שלו והתארים שהוא מחזיק, הוא בודאי ישמח להשתתף בתחרות שמתקיימת לראשונה בנוף הגליל ואכן התזמון יצא מושלם".

שוורצמן הגיע לארץ ביום ראשון שעבר שמח ונרגש. בהיותו יהודי קיבל אזרחות מידית והחל את תהליך הקליטה. כשנפגש עם חברו גנטמן התרגש לשמוע על אליפות העולם בדמקה שמתקיימת בעיר "לא יכולתי לדמיין לעצמי קבלת פנים מלכותית יותר מזו" אמר בהתרגשות.

שוורצמן הוא אחד מ-11 שחקני הדמקה הישראלים שייצגו את ישראל בתחרות שנפתחה אתמול בשלב המוקדמות והיום יתקיים שלב הפליאוף  בסיומו יוכתר אלוף העולם בדמקה 2023. משחקי אליפית העולם בדמקה מתקיימים במרכז התרבות ברקוביץ' בנוף הגליל ( אולם 2). בתחרות משתתפים שחקני דמקה מ-14 מדינות שהגיעו לגמר: יפן, פולין, ארה"ב, צרפת, אזריביג'אן, אסטוניה, מולדובה, ליטה, גרמניה, ארה"ב, איטליה, אוקראינה, קנדה וישראל.