למרות האיומים של ארגוני הטרור, במערכת הביטחון מעריכים כי הסבירות לירי רקטות מרצועת עזה בתגובה לצעדת הדגלים שתתקיים היום (חמישי) בבירה לרגל יום ירושלים נמוכה יחסית. עם זאת תרחיש זה נלקח בחשבון, במידה שיתפתחו אירועים ועימותים חריגים בין צועדים יהודים לערבים או שיהיו נפגעים פלסטינים רבים בעימותים עם כוחות הביטחון.

"הסתה של גורמי טרור": במשטרה מגיבים לסערה ברשתות לקראת מצעד הדגלים
נתניהו הבהיר: "מצעד הדגלים יתקיים כסדרו, כהלכתו ובמסלולו"

בתוך כך, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף עלה הבוקר להר הבית יחד עם הרב שמשון אלבוים ראש מינהלת הר הבית, ומסר: "התגעגעתי". עלו גם חברי הכנסת דן אילוז, אריאל קלנר ועמית הלוי מהליכוד וחברת הכנסת לשעבר שולי מועלם.

צה״ל נערך בפריסה רחבה של מערכות כיפת ברזל בזירה הדרומית, למקרה שארגוני טרור פלסטיניים ינסו לבצע ירי רקטות כהזדהות גם מלבנון. בכוחות הביטחון לא לוקחים סיכונים ונערכים כדי להבטיח את שלום וביטחון המשתתפים הערב בצעדת הדגלים ובחגיגות יום ירושלים. זאת בנוסף ל־3,200 שוטרים ולוחמי מג"ב, מתנדבים ויחידות מיוחדות שנפרסו ברחבי העיר כבר מאתמול.

ח"כ בועז ביסמוט לקראת מצעד הדגלים: "יש לכם דגל, תביאו אותו"

נכון לאמש אין אינדיקציות מודיעיניות של היערכות ארגוני הטרור ברצועת עזה לבצע ירי רקטות לעבר ישראל היום. אולם, כפי שהיה בעבר, תרחיש כזה יכול להתפתח במהירות בהתאם להתפתחויות במהלך המצעד היום.

בצה״ל סבורים כי סיומו של המבצע האחרון ברצועה, מגן וחץ, מקטין במידה רבה את האפשרות להסלמה נוספת בדרום בהקשר של מצעד הדגלים. לצד זאת, גם ביהודה ושומרון תהיה היום כוננות גבוהה של כוחות הביטחון נוכח אפשרות של ניסיונות לבצע פיגועים, בדגש על פיגועי ירי בצירי התנועה.

בפתח הערכת מצב מיוחדת לקראת אירועי יום ירושלים וריקוד הדגלים אתמול שלח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר מרומז למפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן. תחילה הוא פרגן לו על פעילות המחוז עד כה והטיפול בכל האירועים. אולם יחד עם זאת הדגיש השר כי הוא מקווה שאותה פעילות ואותו טיפול יהיו נר לרגליו גם במהלך חגיגות ירושלים וצעדת הדגלים.

"המדיניות היא מאוד ברורה ביום הזה", אמר עוד. "יום חג, המדיניות היא לאפשר חופש תנועה מוחלט של יהודים ברחבי ירושלים. כל האיומים בטרור, כל האיומים בבריונות, כל האיומים בפרובוקציה כזו או אחרת, צריכים להיגדע ויפה שעה אחת קודם. מצעד דגלים, מצעד של חג, עלייה של יהודים להר הבית. שאף אחד לא יחשוב שאפשר לאיים עליהם או לפגוע בהם ובעיקר - זה מסר לעולם כולו". חברי הסיעות עוצמה יהודית והציונות הדתית מתכוונים להשתתף במצעד הדגלים היום וכך גם חלק מאנשי הליכוד.

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר אתמול לקראת האירועים היום: "מחזקים את ירושלים ביום ירושלים. אוהבי ירושלים מכל הארץ צועדים ברחובה של עיר לכבוד יום חגה של ירושלים. איומים על ירושלים ועל יושבי הארץ תמיד היו. לא ניכנע לבריונות של ארגוני הטרור. בכל יום והיום במיוחד אנו מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו".

ואילו ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר כי "מצעד הדגלים המסורתי מתקיים זה עשרות שנים באותו המסלול. אני כמובן תומך בצעידה במסלול הנוכחי. אין שום סיבה שהמצעד לא יצעד במסלולו המקורי. באותה נשימה אני מבקש מהצועדים לזכור שהמסלול עובר גם בשכונות מגורים ועלינו לכבד את תושבי המקום".