מצעד הדגלים החגיגי התקיים היום (חמישי) בעיר הבירה. המצעד, המכונה גם ריקוד דגלים, הוא מצעד המתקיים מדי שנה ביום ירושלים, כדי לחגוג את איחוד העיר. במצעד חוגגים את הריבונות היהודית והישראלית במקומות הקדושים ליהודים בעיר, בעקבות הניצחון בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים. הוא הסתיים בתפילה המונית שנערכה בכותל המערבי. 

מנכ"ל הביטחוניסטים על האיומים במצעד הדגלים: "אסור להתכופף אליהם"

מספר פוליטיקאים הגיעו אל המצעד. בין היתר, הגיעו למקום השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין. השניים נצפו רוקדים וחוגגים עם האנשים במקום, כאשר את אדלשטיין אף הניפו על הכתפיים. בנוסף, שר האנרגיה ישראל כ"ץ הוביל את השירה במקום. 

שני אנשים שנכחו בשער שכם השליכו חפצים לעבר עיתונאים. החשודים נלקחו לחקירה, לאחר שבחיפוש בתיקו של אחד מהם אותה סכין. 

איתמר בן גביר בצעדת הדגלים  (צילום: ללא קרדיט)
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים (צילום: ללא קרדיט)
 

המצעד מתקיים תחת חששות מעימותים ואירועים חריגים בין הצועדים והסביבה. לשם שמירה על הסדר, הוצבו ברחבי העיר 3,200 שוטרים ולוחמי מג"ב, להם התווספו גם מתנדבים ויחידות מיוחדות שנפרסו ברחבי העיר כבר מאתמול. בנוסף, צה״ל נערך בפריסה רחבה של מערכות כיפת ברזל בזירה הדרומית, למקרה שארגוני טרור פלסטיניים ינסו לבצע ירי רקטות כהזדהות גם מלבנון.

יצחק וסרלאוף (צילום: ללא קרדיט)
יצחק וסרלאוף (צילום: ללא קרדיט)

מצעד הדגלים בירושלים  (צילום: מארק ישראל סלם)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מארק ישראל סלם)

מצעד הדגלים בירושלים  (צילום: מארק ישראל סלם)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מארק ישראל סלם)

מצעד הדגלים בירושלים  (צילום: דוברות המשטרה)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך השעות שלפני תחילתו של המצעד, הופצו הודעות כוזבות למשתתפים במצעד. "ישנה דמות חשודה נושאת תיק, שהצליחה להיטמע בין המשתתפים במצעד, מי שיבחין בה יודיע לגורמי הביטחון", נכתב באחת מהן. בהודעת מזויפת אחרת נכתב: "אזהרה למשתפים במצעד הדגלים, אנשי הביטחון מצאו חפצים חשודים מפוזרים לאורך רחוב הצנחנים. 

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף מוקדם יותר בעצרת הממלכתית לציון 56 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים, בגבעת התחמושת בעיר. "היום אנחנו חולקים כבוד ללוחמים על חירות ירושלים, ועל הבטחת הניצחון בחזיתות האחרות. אנו מצדיעים לנופלים ואנחנו מחבקים מעומק לבנו את בני המשפחות השכולות, שפצעי האובדן תמיד חרותים בנפשם", ציין.

עוד הוסיף: "כאן, בגבעת התחמושת, כל אבן היא סיפור. כל עמדה, כל תעלה, כל עיקול-דרך, משמשים עדות לגבורת חיילינו. הקרב על גבעת התחמושת הוא אחד הקרבות המתועדים ביותר במלחמות ישראל, מתועדים כמעט דקה אחר דקה. אתם כולכם מכירים את השיר הנפלא שכתב יורם טהרלב: "בִּשְׁתַּיִים, שְׁתַּיִים וּשְׁלֹושִׁים, נִכְנָסְנוּ דֶּרֶךְ הַטְּרָשִׁים, לִשְׂדֵה הָאֵשׁ וְהַמּוֹקְשִׁים, שֶׁל גִּבְעַת הַתַּחְמֹושֶׁת".

"גם היום יש מי שמאיימים עלינו בהשמדה. גם היום יש מי ששואפים להקיף אותנו בטבעת-חנק של טרור – בהכונה ובמימון של איראן: זה קורה בלבנון, זה קורה בסוריה, בעזה, זה קורה ביהודה ושומרון", ציין.