אירוע הרעלת פחמן חד חמצני התרחש היום (חמישי) בפיצרייה שברחוב קק"ל בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בעשרה נפגעים, כאשר ביניהם הוענקו פעולות החייאה לגבר בן 60 שנפגע באורח אנוש אך מאוחר יותר נקבע מותו.

כמו כן, טופל גבר נוסף בן 30 שמורדם ומונשם במצב קשה. כוחות משטרה, מד"א כיבוי והצלה במקום וכל הנפגעים פונו לבית החולים סורוקה בעיר כששמונה מהם במצב קל. הרעלת פחמן חד חמצני נגרמת לרוב משאיפת עשן, ומכיוון שהפחמן החד חמצני חסר צבע וריח קשה מאוד להבחין בהמצאותו באוויר והוא קטלני ומסוכן ביותר.

דליפת גז בפירצרייה בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)
דליפת גז בפירצרייה בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)

מפקד המשמרת רשף אריאל רווח סיפר: "מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כאשר חלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות. התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה. חילקתי את הצוותים למספר משימות כאשר צוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה".

"לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה", הוסיף.

דליפת גז בפיצרייה בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)
דליפת גז בפיצרייה בבאר שבע (צילום: ארנולד נטייב)

פטריק, בעל עסק במתחם סיפר ל"מעריב": "עמדתי בכניסה לחנות וראיתי פתאום אנשים רצים, שמעתי צעקות. לא הבנתי מה קרה - חשבתי אולי זה פיגוע. פתאום ראיתי אנשים נופלים על הרצפה, אחד אחרי השני. זה היה מאוד מפחיד".

דליפת גז בפירצרייה בבאר שבע

אליס, עדת ראייה: "אחד העובדים שלי בא אליי ואמר שיש משהו חריג, נראה כמו פיגוע. הגעתי וראיתי צוות מדא שעושה החייאה. שי רימון, עד ראייה נוסף הוסיף: "ראיתי מישהו ברצפה. בהתחלה לא הבנו מה קרה. כשראינו את הכוחות הבנתי שיש דליפת גז".

דליפת גז בפירצרייה בבאר שבע

רפי, בעל חנות סמוכה: "ראיתי אמבולנס, הסתכלתי על הפיצה וראיתי שעושים החייאה למשהו. שאלתי את אשתי אם קרה משהו, פתאום ראיתי שגוררים מישהו החוצה מהחנות. פתאום הגיעו אמבולנסים ומד"א. לא הבנתי מה קרה, אמרו שיש דליפת גז. יש לי עסק של צמר, חששתי שיקרה פיצוץ והכל יידלק".

דליפת גז בפירצרייה בבאר שבע (צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב''ה דרום)
דליפת גז בפירצרייה בבאר שבע (צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב''ה דרום)

פאראמדיק מד"א אינסוא, סיפר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים של אמבולנסים וראינו זירה מורכבת עם נפגעים ששאפו את הגז ששכבו וחלק שהתהלכו במקום, עשינו מיון ראשוני לנפגעים והתחלנו להעניק להם טיפול רפואי, אחד היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, הרחקנו אותו מהמקום וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך פינוי, עד לחדר הטראומה בבית החולים, גבר כבן 30 היה בהכרה מלאה ונזקק לסיוע נשימתי פינינו אותו במצב בינוני, שמונה נוספים ששאפו גז פונו במצב קל".