שר הבריאות, משה ארבל, חתם היום (שני) על כתב מינוי לוועדה לבחינת מעורבותה של  הקהילה הרפואית בפרשת ילדי תימן המזרח והבלקן. הוועדה תבחן את מעורבותה של הקהילה הרפואית בפרשת ילדי תימן, המזרח ובלקן בין השנים 1948-1954 וזאת בהתאם לשנים שנחקרו ונבדקו על ידי ועדות בדיקה וועדות חקירה ממלכתיות שבחנו במרוצת השנים את הפרשה.

 משרד הבריאות יעמיד לרשות הוועדה את כלל המידע הדרוש לה לבחינת הדברים. יושבת ראש הוועדה תהיה השופטת בדימוס שולמית דותן, ואיתה יכהנו פרופ' שלמה מור יוסף ופרופ' יעקב קורח, מנהל המחלקה לגינקו- אונקולוגיה במרכז הרפואי שיבא- תל השומר.

הוועדה הוקמה נוכח הביקורת על טיוטת הדו"ח שכתב צוות פנימי של משרד הבריאות, אותו ערכה סטודנטית במשרד הבריאות ושנערך על ידי הממונה דאז על מניעת גזענות ופרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות דאז.

הפגנה למען הכרה וצדק לילדי תימן

פרופסור שפרה שוורץ שמונתה לבחון את טיוטת הדו"ח, ביצעה הערכה של הטיוטה שבמסגרתה הצביעה על כשלים מתודולוגיים בעריכתו ובשיטות המחקר. בנוסף, הבחינה הציפה פערי עובדות שהיקשו על השלמת העבודה על הטיוטה האמורה. נוכח ביקורת זו, החליט מנכ"ל המשרד דאז, לדחות את טיוטת הדו"ח ואת ההמלצות והמסקנות שנקבעו בו.