בבאר שבע קיים שיעור גבוה צעירים שציינו כי חל שינוי לרעה בתחושת הביטחון האישי שלהם (34.6%) - בפער משמעותי מהערים הגדולות האחרות על פי נתונים עדכניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העיר גם מובילה במספר התלונות על עבירות מין ותקיפה שדווחו בשנה האחרונה, וזאת במציאות שבה ישנם עשרות עברייני מין ללא פיקוח ראוי והדוק.

בחודשי הקיץ בנות ובני הנוער אינם שוהים במסגרת הבית־ספרית ומבלים יותר מחוץ לבית גם בשעות מאוחרות, מה שעלול להגדיל את תחושת חוסר הביטחון כשהם מסתובבים בקרבת אנשים זרים. תלמידי מגמת מערכות הנדסיות בתיכון עתיד באר שבע שרטטו באופן ממוחשב והדפיסו בתלת־ממד עשרת אלפים משרוקיות חירום, שאותן יחלקו חינם לקראת תחילת הקיץ לנערות ונערים בבאר שבע, וזאת מתוך רצון לחזק את תחושת הביטחון האישי לקראת היציאה לחופש הגדול.

המשרוקית שורטטה כך שהיא יוצרת זווית המשמיעה צפצוף החזק פי 100 בעוצמת הדציבל מכל משרוקית רגילה אחרת. זאת, מתוך מטרה לגרום לאדם שמתכנן לתקוף או להטריד דווקא להיבהל ואף להירתע, וכן להסב את תשומת לבם של תושבים בקרבת מקום, שיגיעו במידת הצורך לסייע.

מדובר ביוזמה שכולה הגיעה מתלמידי המגמה, בנים ובנות כאחד. "בתור נערה הרגשתי שחשוב שניצור משהו שיסייע לנו להרגיש בטוחות כשאנחנו מסתובבות בערב בעיר", שיתפה תהל פוני, תלמידת כיתה ט'. "תכף אנחנו יוצאים לחופש הגדול, והמשרוקיות יעזרו לנו להרגיש הרבה יותר רגועות לפני שאנחנו יוצאות מהבית".

אלחנן אילוז, תלמיד כיתה י', הוסיף: "בבית הספר מלמדים אותנו כל יום לחשוב מחוץ לקופסה ולראות איך אנחנו יכולים ללמוד, ותוך כדי גם להשפיע. התהליך שעשינו עם היצירה של המשרוקיות יסייע לבני הנוער של באר שבע, לנו ולחברים שלנו, ואני שמח שלקחתי חלק בזה".

מאיר אבן שימול, מנהל תיכון עתיד באר שבע: "מדובר ביוזמה חברתית חשובה עבור ביטחון בני הנוער. אני שמח לראות את תלמידינו פועלים ביצירתיות למען חבריהם לעיר, מתוך רצון לחזק בקרבם את הביטחון האישי לבלות בחופשת הקיץ, שחשוב שתהיה גם בטוחה".