"הגענו ביום ראשון למופע בהיכל התרבות בתל אביב, אבל אז נדהמנו לגלות שהחניון התת־קרקעי סגור לכניסת כלי רכב. נוצרו עומסי תנועה כבדים מאוד והפסדתי את ההופעה", כך סיפר תושב רעננה, שנאלץ להחמיץ את המופע שלו ציפה זמן ממושך ושעבורו שילם ממיטב כספו. זאת בעקבות סגירת חניון הבימה לפני מופעים. התושב הכועס אינו לבד, בתקופה האחרונה רבים מתלוננים על עומסי התנועה והחוסר בחנייה באזור.

במקום נעם סמל: מנכ"ל חדש ימונה לתיאטרון הבימה

"ההורים שלי, שהם אנשים מבוגרים, ירדו ברחוב הוברמן, והמשכתי בנסיעה איטית כדי למצוא חניון אחר באזור. אבל תוך זמן קצר נוצר פקק תנועה ואי אפשר היה לנסוע אפילו חמישה קמ"ש בשעה. כשנחלצתי מהפקק הממושך, התברר לי שחניונים נוספים באזור מלאים בשל סגירת חניון הבימה. בסוף מצאתי חניה במקום מרוחק, אבל כבר לא יכולתי להספיק לראות את המופע".

הסיוט שלו נמשך גם לאחר המופע. "נסעתי כדי להביא את ההורים שלי, אבל שוב נתקעתי בפקק תנועה ארוך. גם נוצרה סכנה בטיחותית ברחוב הוברמן, כשרבים המתינו לאיסוף, וראיתי גם מכוניות שנוסעות לאחור ועולות על חלק מהמדרכה, כדי להמתין לאלה שהם אמורים לאסוף. נוצר כאוס, סיוט תחבורתי", הוא מתריע – "יש כאן גם סכנה בטיחותית".

אישה נוספת, שגם נקלעה לסיוט של עומס התנועה הכבד בשל החניון התת־קרקעי הסגור, סיפרה עוד: "זה פשוט היה מקומם והרגשנו חסרי אונים. מדוע הזלזול הזה באנשים שרכשו כרטיסים למופע ולא מאפשרים להם לחנות בחניון התת־קרקעי? זה נראה כמו הפקרות ואנרכיה בלב תל אביב". בעקבות פניית "מעריב" נמסר ממשטרת מחוז תל אביב כי סגירת החניון נעשתה בהנחיית עיריית תל אביב-יפו וכי נושא זה לא נמצא באחריותה.

צריך לציין עם זאת כי כחלק מהסדרת רישיון לניהול מבנה ציבורי, ובכלל זה היכל תרבות, מחויב מגיש הבקשה לרישיון להציג כתנאי מהותי הסדר של מקומות חניה. במשטרה הבהירו כאמור כי עיריית תל אביב-יפו היא האחראית להפעלת המקום, והיא גם זו שאחראית לבצע אכיפה נגד אותם מקומות שאינם עומדים בתנאי הרישיון שלהם.

מהעירייה נמסר בתגובה: "בשל ריבוי תלונות תושבי האזור על רעש ובעיות תנועה עקב האירועים במרכזי התרבות שבכיכר, החליטה העירייה על סגירת חניון התרבות (הבימה) באמצע השבוע למשך כשעה וחצי אם מתקיימים מופעים במקביל בשני האולמות. מאז סגירת החניון בשעות אלה פחתו עומסי התנועה באזור.

"הודעה על הסגירה פורסמה מבעוד מועד באתר אחוזות החוף, מנויי החניון יודעו אף הם בזמן, במקום הוצב שילוט המורה על שינויי השעות, וגם אפליקציית ווייז מעודכנת לכל הבאים למופעים".