בשורה לאזרחים: הביטוח הלאומי הודיע היום (שלישי) כי הרחיב לאחרונה את הסיוע, ובמסגרתו יכולים נפגעי תאונות אישיות לקבל גמלה גם אם אדם מבוטח בביטוח פרטי. זאת למרות שבביטוח הלאומי לא הייתה אפשרות לקבל גמלה וגם פיצוי מגורם אחר במקביל, במסגרת תאונות אישיות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

גמלת תאונות אישיות ניתנת למי שנפגע בביתו, בחופשה או בשעות הפנאי ובעקבות הפציעה איבד את יכולתו להשתכר. תנאי הזכאות, בין היתר, לגמלה הם: אזרח שעבר את גיל 18 ועדיין לא הגיע לגיל פרישה, תאונה שפגעה בכושר התפקוד הן לשכיר, הן לעצמאי, למי שאינו עובד כלל ולמנהלות משקי בית. בעבר, במיוחד עצמאיים, שהחוק לא מעניק להם 'ימי מחלה', והיו מבטחים את עצמם בביטוחים פרטיים, היו מקבלים פיצוי רק מהביטוח הפרטי. כיום ניתן להגיש בקשה לביטוח הלאומי, גם אם ישנו פיצוי מביטוח פרטי ולקבל תשלום מהארגון.

בנוסף, הוחלט כי כל מי שפנייתו נדחתה בעבר, בקשתו תיבחן בשנית וישולם לו רטרואקטיבית ובאופן אוטומטי הפיצוי לחשבון הבנק. מבדיקה של הביטוח הלאומי נמצאו מאות תיקים, ש-75% מהם נמצאו זכאים וישולמו לאזרחים עשרות אלפי שקלים בגינם. מבין התיקים שכבר שולמו - נמצא מקרה של תאונה אישית של אזרחית שנפצעה במהלך חופשה ונחבלה בצלעותיה, קיבלה פיצוי מהביטוח הפרטי ולאחר בדיקה חוזרת של התיק הופקדו לה מעל ל-18,000 שקלים לחשבון.

בביטוח הלאומי מציינים כי גמלת תאונות אישיות כמעט ולא מנוצלת ואינה מבוקשת על ידי אזרחים ישראלים וכי היו מעוניינים שהציבור יממש את זכאותו לקבלת גמלה במקרים של תאונות אישיות שמתרחשות לעיתים. במקביל להטבה הנוספת בה ניתן לקבל פיצוי מהביטוח הפרטי במקביל לגמלה.

ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי בוחן כל העת כיצד לשפר את השירות ואת הסיוע הנלווה לו. קצבת תאונות אישיות היא קצבה שבדרך כלל זכאותה אינה מוכרת על ידי תושבי ישראל וחשוב שידעו כי הם מבוטחים בה ויש באפשרותם לקבל סעד במקרה של פגיעה שקרת בבית או בחופשה וכתוצאה ממנה נמנע מהאזרח לחזור לעבודתו ולהתפרנס. לעצמאיים מדובר בבשורה של ממש כיוון שההטבה הזו יכולה להעניק להם כיסוי כפול הן בביטוח לאומי והן בביטוח פרטי ומדגיש בפניהם את העובדה שהמוסד סבור שיש לתת מענה כולל לעצמאיים בישראל".