עד מתי תימשך האלימות כלפי קהילת הלהטב"ק במצפה רמון? מוטי שקד גר כבר 20 שנה במצפה רמון, ושומר על יחסי שכנות מצויינים, שגרמו לו להרגיש בטוח ומוגן ביישובו. לקראת אירועי חודש הגאווה תלה מוטי דגלי גאווה בשער החצר הפרטית שלו וגם על אחד הצלונים בחצר, שסגורה בשער. 

אבל לפני כמה שבועות, מישהו שרף את הדגל שהיה תלוי על השער. את הדגל הבוער השליכו פנימה לתוך החצר ורק בנס לא נגרמה שריפה שהייתה פוגעת במוטי ובשאר דיירי הבניין.



השבוע חדרו אלמונים לתוך חצרו הפרטית של מוטי, תלשו את דגל הגאווה שהיה מונף על סככת הצל ושברו אותה. החשודים טרם נתפסו, הוגשה תלונה למשטרה.

בעמותת מרחב גאווה, המארגנת את המצעד במצפה רמון, מסרו: "האירוע הנוכחי הוא עליית מדרגה באלימות ובשנאה כלפי מייצגי הקהילה הלהטב"קית במצפה רמון. אנחנו קוראים וקוראות לראשי הישיבות התיכונית והגבוהה ולרב הגרעין התורני במצפה רמון לגנות את האירוע ואת האנשים שביצעו אותו. אנחנו קוראים וקוראות לראש המועצה לגנות את האירוע ולהביע תמיכה פומבית וגלויה בזכותו של כל תושב להניף דגל גאווה במרחב הפרטי שלו. אנחנו קוראים וקוראות למועצה המקומית מצפה רמון לתמוך באירועי חודש הגאווה, להניף את דגל הגאווה במבני הרשות ובשטחי ציבור במהלך חודש הגאווה, ולפעול אקטיבית במסגרות חינוכיות וציבוריות לשיפור הביטחון, ההכרה וההכלה של להטב"קים שגרים וגרות כאן. תעצרו את האלימות, לפני שיהיה מאוחר מדי, והדם יהיה על ידיכם!".

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה עולה מצפה רמון לכותרות בהקשרים אלו. לפני כשנה תועד ראש ישיבת מצפה רמון ואיש מפלגת נעם, הרב צבי קוסטינר, שכשהוא נואם בפני תלמיד יישיבה ותוקף את הקהילה הלהט"בית בצורה חריפה. "זה הקרב שאני אומר לכולנו, כל אחד במקום שלו, לא להתבייש, לקחת אומץ, איפה שאתה עובד תגיד 'להט"בים הביתה, הומואים הביתה', רשע, רשע ועוד רשע. מי שיודע כמה אלימות יש שם, רשעים, רשעים והם הולכים להכניס לכל בית את השיגעון הזה", אמר הרב לתלמידיו.