ישי כהן, עורך אתר "כיכר השבת", שוחח הבוקר (רביעי) עם גיא פלג וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, על מותו של הרב גרשון אדלשטיין ז"ל. הוא התייחס לגישה השונה בה החזיק בקרב הציבור החרדי, כלפי החוזרים בשאלה. 

אבל בעולם החרדי: הרב גרשון אדלשטיין הלך לעולמו
בנוכחות כ-200 אלף איש: התקיים מסע ההלוויה של הרב גרשון אדלשטיין ז"ל
"היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה": בעולם הפוליטי סופדים לרב אדלשטיין

"אחד הדברים היותר קשים להורים חרדים זה כשהילד לוקח צעד אחורה וחוזר בשאלה. שאלו את הרב מה עושים, הוא אמר ששום דבר לא ילך בכוח", ציין. 

הוא הוסיף כי הרב היה נגד פיקוח חיצוני של משרד החינוך על התכנים הנלמדים: "מדובר בציבור הליטאי והחסידי, מתוכם חלק לומדים במוסדות הפטור, בעוד הספרדים לומדים עם תקני משרד החינוך עם פיקוח מלא. הייתה מחלוקת עם חסידות בעלז שרצתה להצטרף לשיטת הלימוד של ש"ס. הייתה לרב התעקשות חד משמעית שלא תהיה התערבות חיצונית בפיקוח על התכנים. בש"ס יש פיקוח מלא של משרד החינוך, הוא לא הסכים שזה יקרה בתוך מוסדותיו. אפשר לחלוק על השיטה הזו. הרב היה נגד הכנסת 100 אחוז לימודי ליבה למוסדות החרדים.

"מה שהיה הוא לא מה שיהיה כי הרב היה שריד אחרון לדור דעה, של הדור ההוא של לפני מאה שנה, ולכן יהיה קשה להיכנס לנעליו", ציין והוסיף: "תהיה הנהגה רוחנית, באיזו שיטה זה יהיה? ימים יגידו, קשה מאוד לדעת איך ייראה היום שאחרי. יממה לפני שהסתלק, הוא עוד מסר שיעור במחלקת טיפול נמרץ, ובשעה שהוא נפטר הוא התחיל לכתוב את השיעור של הערב, ובאמצע ליבו נדם".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש